Навигација

Опис предмета

1400091 - Увод у филозофију 1

Спецификација предмета
НазивУвод у филозофију 1
Акроним1400091
Студијски програмЈезик, књижевност, култура,Српска књижевност и језик,Српска књижевност и језик са компаратистиком,Српски језик и књижевност
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Библиотекарство и информатика са страним језиком, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе, Наставнички профил, Филолошки профил
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаНема условаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаСтуденти треба да овладају филозофском проблематиком и формирају критичко мишљење а да би се успоставио теоријски оквир који ће им омогућити продубљен и квалитетан приступ филолошким студијама, било да се оне развијају у правцу лингвистичке или књижевнотеоријске анализе.
      Исходи учења (стечена знања)Студенти су, кроз самосвесно и активно учешће, позвани на делатност истраживања и разумевање одлучујуће вредности дијалога и знања по човеков живот, а тиме су, на путу учења, оријентисани почетком мишљења и снагама духовно-историјске егзистенције западне културе. Појмовно и терминолошко овладавање филозофском проблематиком и формирање теоријског оквира који омогућује продубљен и квалитетан приступ филолошким студијама, било да се оне развијају у правцу лингвистичке или књижевнотеорисјке анализе.
      Садржај предмета
      Линк ка страници предметаhttp://www.fil.bg.ac.rs/katedre/seminar-za-drustvene-nauke/studijski-program/%d1%83%d0%b2%d0%be%d0%b4-%d1%83-%d1%84%d0%b8%d0%bb%d0%be%d0%b7%d0%be%d1%84%d0%b8%d1%98%d1%83-1-2-%d0%b1%d0%be%d0%bb%d0%be%d1%9a%d0%b0-2015/
      Линк ка предавањимаhttp://www.fil.bg.ac.rs/lang/sr/katedre/seminar-za-drustvene-nauke/raspored-predavanja/
      Садржај теоријске наставеОтварају се суштинска филозофска питања која позивају на интроспекцију, указује се на разлике између свакодневног и филозофског мишљења и на специфичност филозофије у односу на остале облике људске духовности, као што су наука, уметност, мит, религија. Студентима се предочавају различити начини на које се филозофска мисао суочава са увек актуелним проблемима везаним за спознајне процесе, процену вредности (моралне и естетске), за појам и искуство слободе и егзистенцијална питања која се отварају у условима владавине технолошке интерпретације знања.
      Садржај практичне наставе
      Литература
      1. Увод у филозофију – хрестоматија (прир. Р. Нешковић), Београд, 2003.
      2. Избор текстова (прир. Ж. Вукашиновић): Хеленистичко-римска филозофија, Филозофија ренесансе, Средњовековна филозофија (уводни преглед) – Винделбанд, Коплстон, Филиповић;
      3. Платон, Гозба, БИГЗ, Београд, 1994, предговор. Б. Павловића, стр. 5-39.
      4. Нешковић, Р. Credo et Cogito, Средњовековна филозофија, Београд, 2004, стр. 15-23, 102-113, 162-176, 202-221, 234-254, 344-378, 410-424, 453-456, 474-477.
      5. Платон, Држава, БИГЗ, Београд, 1993, књ. II-IV, VII, X
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      2
      Методе извођења наставеПредавања, консултације
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања30Писмени испит70
      Практична наставаУсмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари