1401011 - Увод у србистику 1
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Увод у србистику 1 | |||
| Акроним | 1401011 | |||
| Студијски програм | Српски језик и књижевност | |||
| Модул | Наставнички профил, Филолошки профил | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | ||||
| Исходи учења (стечена знања) | ||||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | 1. Словенски језици и славистика. Почеци србистике. 2. Праиндоевропска језичка породица и Словени. 3. Старобалканска етничка и језичка слика. 4. Словени на Балкану. Две групе Јужних Словена. 5. Српска станишта на Балкану и прве државе. Језик Срба у простору и времену. 6. Балкански језички савез и српски језик. 7. Почеци писмености код Срба. Старословенски језик. 8. Српска редакција старословенског и књижевнојезичка диглосија. Културна средишта. 9. Од средњовековних ка просветитељским оквирима српске писмености и књижевности. 10. Појава Вука Стефановића Караџића. Копитар–Караџићева парадигма о „штокавцима“ као Србима. Илирски покрет. 11. Вук Караџић и српски књижевни језик. 12. Србија на размеђу векова. Караџићеви следбеници (Ђ. Даничић – Ст. Новаковић – Љ. Стојановић). | |||
| Садржај практичне наставе | ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | ||||
| Методе извођења наставе | ||||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 20 | Писмени испит | ||
| Практична настава | 10 | Усмени испит | 70 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||
