1401232 - Увод у јужнословенске лингвистичке студије 2
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Увод у јужнословенске лингвистичке студије 2 | |||
Акроним | 1401232 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Положен предмет Увод у јужнословенске лингвистичке студије 1. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | ||||
Исходи учења (стечена знања) | ||||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | 1. Почеци писмености међу Јужним Словенима. 2. Средњовековни књижевни центри у Бугарској и Македонији (Преслав, Охрид). 3. Српска књижевна средишта (Зета, Хум, Рашка). 4. Средњовековна диглосија. 5. Дамаскинарска литература у Бугарској и Македонији. 6. Ресавска школа и Константин Филозоф (бугарско-српске књижевне везе). 7. Крај црквенословенског периода – свештенство у борби за народни језик (Г. С. Венцловић, П. Хиландарски, Ј. Крчовски, К. Пејчиновић). 8. Д. Обрадовић и В. Караџић међу Јужним Словенима. 9. Трагање за књижевнојезичком основицом. 10. Ка македонским посебностима (П. Зографски, Ђ. Пуљевски, К. Мисирков). 11. Победа народног језика у књижевности. 12. Јужнословенска национална конституисања и језичка стандардизација. | |||
Садржај практичне наставе | ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | ||||
Методе извођења наставе | ||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 20 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 70 | ||
Пројекти | 10 | |||
Колоквијуми | ||||
Семинари |