Навигација

Опис предмета

1405114 - Историја српске књижевности 4

Спецификација предмета
НазивИсторија српске књижевности 4
Акроним1405114
Студијски програмЈезик, књижевност, култура,Српски језик и књижевност
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе, Филолошки профил
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаНема услова.Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаСтицање компетентних знања и теоријске и методолошке стручности из области српске књижевности 20. века, формирање свести о њеном значају и повезаности са националном и европском културом, уметношћу и историјом. Студент ће стећи познавање и релевантне информације о периодима, правцима, ауторима и делима српске књижевности 20. века и умеће да их примени и проширује у даљем самосталном раду.
      Исходи учења (стечена знања)Студент стиче научне компетенције за познавање и разумевање савремених приступа проучавању модерне књижевности, аналитичке могућности самосталне примене научених метода у читању књижевних дела 20. века.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеПрeдмeт oбухвaтa кoнтинуирaни рaзвoj српскe књижeвнoсти oд пoчeткa 20. вeкa, сeгмeнтoвaн у књижeвнe пeриoдe и прaвцe кojи су прeдстaвљeни нajзнaчajниjим aутoримa, лeктирoм и стручнoм литeрaтурoм. Први пeриoд je мoдeрнa и oбухвaтa врeмe oд пoчeткa вeкa дo 1917. гoдинe. Прoучaвajу сe пoeзиja, прoзa и критикa нajзнaчajниjих aутoрa, кao и књижeвни живoт и пeриoдикa тoгa дoбa. Други пeриoд je aвaнгaрдa кoja oбухвaтa врeмe измeдjу двa свeтскa рaтa. Чини je вeлики брoj пoкрeтa и знaчajних писaцa у пoeзиjи, прoзи и eсejистици. Трeћи пeриoд oбухвaтa мoдeрнизaм, у oквиру кoгa сe прoучaвa рaзвoj књижeвнoсти дo 70-их гoдинa, и пoстмoдeрну кoja oбухвaтa књижeвникe крaja 20. и почетка 21. века.   
      Садржај практичне наставе
      Литература
      1. Новица Петковић, Огледи о српским песницима, 2005; Јован Делић, О поезији и поетици српске модерне, 2008; Новица Петковић, Два српска романа, 1988; Иво Тартаља, Приповедачева естетика, 1979; Љубиша Јеремић, Глас из времена, 1993; Никола Милошевић, Зиданица на песку, 1978; Михајло Пантић, Киш, 2007; Јован Делић, Хазарска призма, 1991; Предраг Петровић, Између музике и смрти, 2016; Предраг Петровић,Авангардни роман без романа, 2017; Предраг Петровић, Хоризонти модернистичког романа, 2021.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      2
      Методе извођења наставе
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања30Писмени испит20
      Практична наставаУсмени испит50
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари