1405503 - Историја читања
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Историја читања | |||
| Акроним | 1405503 | |||
| Студијски програм | Српска књижевност и језик,Српска књижевност и језик са компаратистиком | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Аутореферирање читалачког чина; Октривање читалачке индивидуалности и културноисторијске условљености рецепције. Препознавање стилскоформацијских аспекати читања (читање у средњем веку, у бароку, у доба просвећености, у 19. веку). Рецепцијске игре – двосмислност, полисемичност, алегоричност текста. Упознавање са модерним теоријама читања. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студент ће стећи увид у динамичност историје читања, научити да препознаје променљиве односе према писаном тексту који су се мењали кроз различите епохе (читање у средњем веку, у хуманизму и ренесанси, у доба просвећености...); Знаће да најпознатија дела српске књижевности тумачи у једном ширем рецепцијском контексту, да чита скривена значења (алегорија, пародија) и да се самостално, истраживачки служи металитературом. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Однос према писмености и читању кроз историју (од читања рукописних текстова до хипертекста). Историја рецепције најпознатијих дела српске књижевности 19. и 20. века. Читање забрањеног, двосмисленог. Цензура. Програмски текстови. Полемике. Књижевни погледи писаца и есеји о делима других аутора. Теорије читања на крају 20. века. | |||
| Садржај практичне наставе | ||||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | ||||
| Методе извођења наставе | Вежбања, дискусија, писање реферата | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 30 | Писмени испит | 70 | |
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||
