Навигација

Опис предмета

1408034 - Практикум из историје опште књижевности 4

Спецификација предмета
НазивПрактикум из историје опште књижевности 4
Акроним1408034
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Библиотекарство и информатика са страним језиком, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметимаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаНакон сагледавања жанровског гранања, положаја и развоја европског романа у XVIII веку, уз осврт на друштвено-историјски и културни контекст (у Енглеској и Француској), пажња ће бити усредсређена на основне одлике просветитељства. Посредством студентских презентација изабраних текстова – теоријских, проблемских и интерпретативних – уследиће ближе упознавање не само са идејама, књижевним одликама, жанровима, уметничким поступцима и репрезентативним делима насталим у овом раздобљу већ и са књижевно-теоријским проблемима и поставкама значајним за даљи развој романа.
    Исходи учења (стечена знања)Студент се оспособљава да компетентно користи секундарну литературу, да самостално истражује, тумачи и пореди текстове, као и да се адекватно служи апаратуром академског писања.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеДела: Данијел Дефо, Робинсон Крусо Лоренс Стерн, Тристрам Шенди Џонатан Свифт, Гуливерова путовања Жан-Жак Русо, Исповести Шодерло де Лакло, Опасне везе Волтер, Кандид
    Садржај практичне наставеВежбe, дискусија на часу, библиографије са коментарима
    Литература
    1. Марвин Пери, „Доба просветитељства: афирмација разума и слободе“, у: Интелектуална историја Европе, Београд, 2000.
    2. Имануел Кант, Шта је просвећеност?, у: Кант, Фуко, Хабермас, О просвећености, Нови Сад, 2004.
    3. Ian Watt, „Robinson Crusoe, individualism and the
novel“, u: The Rise of the Novel: Studies in Defoe, Richardson and Fielding, London, 1957.
    4. Виктор Шкловски, „Стернов Тристрам Шенди и теорија романа“, у: Ускрснуће ријечи, Загреб, 1969.
    5. J. Paul Hunter, „Gulliver’s Travels and the later writings“, u: The Cambridge Companion to Jonathan Swift, ed. Christopher Fox, Cambridge University Press, 2003.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    13
    Методе извођења наставеНастава се изводи у облику предавања, дискусије на часу, усменог излагања студената и писања есеја.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања30Писмени испит70
    Практична наставаУсмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари