Навигација

Опис предмета

1408228 - Англоамеричка проза XX века

Спецификација предмета
НазивАнглоамеричка проза XX века
Акроним1408228
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимауписан 8. семестарОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаКурс треба да представи основне одлике англоамеричке прозе с краја 19. и у првој половини 20. века, полазећи од Хенрија Џејмса, преко Џ. Џојса и В. Вулф до Фокнера.
      Исходи учења (стечена знања)Студенти ће научити да термине адекватно примене, то јест, да препознају појаве на које се односе. .Cтуденти овладавају и интерпретативним техникама на мaтеријалу који представља културно наслеђе.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеDžejms Džojs, Dablinci – motivi i tehnike pripovedanja “Sestre”, “Glina”, “Arabija”, “Mrtvi” Džejms Džojs, Portret umetnika u mladosti Virdžinija Vulf, Gospođa Dalovej Džon Čiver – Grozni radio i Plivač Džon Apdajk, “Golubije perje” i “Prijatelji iz Filadelfije” Apdajk, „Ti nikad nećeš znati, draga, koliko te volim“ (Golubije perje) “A&P” Džon Apdajk, Beži Zeko, beži Ijan Mekjuan, “Moj ružičasti roman” Intertekstualnost u Suboti Ijana Mekjuana
      Садржај практичне наставерад на одабраним текстовима
      Литература
      1. Bleikasten, Andre «Faulkner from a European Perspective», u The Cambridge Companion to William Faulkner, ed. by Philip M. Weinstein, Cambridge UP, 1998, 75-95.
      2. Bolt, Sidney A Preface to Joyce, Pearson Education Limited, Harlow, 1992 (1981).
      3. Cohn, Dorrit, Transparent Minds, Narrative Modes for Presenting Consciousness in Fiction, Princeton University Press, Princeton, New Jersey, 1983 (1978).
      4. Речник књижевних термина, Институт за књижевност и уметност, Нолит, Београд, 1985.
      5. Биљана Дојчиновић, Сусрети у тами, увод у читање Вирџиније Вулф, Службени гласник, 2011.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      11
      Методе извођења наставе
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања15Писмени испит70
      Практична наставаУсмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми15
      Семинари