Навигација

Опис предмета

1409035 - Савремени руски језик Г-5

Спецификација предмета
НазивСавремени руски језик Г-5
Акроним1409035
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Библиотекарство и информатика са страним језиком, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Француски језик, књижевност, култура
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметимаПоложен испит Савремени руски језик Г-4.Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаСтудент ће у оквиру Савременог руског језика Г- 5 овладати граматичким знањем везаним за руски глагол, као и лексиком предвиђеном за превођење на руски и са руског на српски језик.
    Исходи учења (стечена знања)Студент ће умети правилно да употребљава све граматичке облике, с посебним акцентом на облике руског глагола.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеСистем глаголских времена у руском језику у поређењу са српским. Синтаксичко-стилистички аспекти употребе личних глаголских облика. Радно и трпно стање. Синтаксичко-стилистичке специфичности употребе облика радног и трпног стања у руском језику у поређењу са српским. Специфичности руског инфинитива у поређењу са српским. Глаголски придеви. Глаголски прилози.
    Садржај практичне наставеЛексичка вежбања, Вежбања из морфологије глагола, Правописна вежбања и Говорна вежбања. Вежбе, дискусије, рад у групама, самосталан рад (читање, превођење уз помоћ речника, израда домаћих задатака, припрема говорних тема уз помоћ датог материјала).
    Литература
    1. Д.Н. Шмелев, Русский язык в его функциональных разновидностях. Москва, 1977.
    2. А.И. Изотопов, И.С. Цапина, Н.Н. Чурилова, Лексическая и синтаксическая синонимика. Москва; 1994.
    3. Э.И. Амиантова, Г.А. Битехтина. Лексика русского языка. Москва, 2012.
    4. И.П. Слесарева, Р.А. Кулькова и др. Пособие по лексике русского языка для иностранных студентов-филологов. Москва
    5. С.И. Дерягина, Е.В. Мартыненко и др. В газетах пишут, Москва, 2012.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    17
    Методе извођења наставеВежбе, дискусије, рад у групама, самосталан рад (читање, превођење уз помоћ речника, израда домаћих задатака, припрема говорних тема уз помоћ датог материјала).
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавањаПисмени испит30
    Практична настава20Усмени испит20
    Пројекти
    Колоквијуми30
    Семинари