1409098 - Московски концептуализам
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Московски концептуализам | |||
Акроним | 1409098 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је упознавање студената са концептуалном поезијом и визуелном уметношћу од средине 60-х година до савременог тренутка. Интердисциплинарни приступ руском уметничком експерименту на примеру поетике московског концептуализма, соц-арта, уметничког активизма. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент ће стећи општу слику о развоју незваничне уметности у Русији. Ангажовањем визуелних уметности (слика, албум, фотографија, плакат, објекат, инсталација, перформанс) и анализом теоријских текстова из области уметности и филозофије умеће да тумачи специфичности московског уметничког експеримента. Постаје компетентан за писање аналитичких интердисциплинарних текстова уз коришћење адекватних теоријских метода. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Незванична уметност 1960-х година. Концептуална уметност Иље Кабакова, Виктора Пивоварова. Соц-арт. Визуелни идентитет Комара и Меламида, Александра Косолапова. Перформанси Колективних акција. Група Инспекција Медицинска Херменеутика. Поетски и ликовни експеримент Дмитрија Пригова. Концептуална поезија Лава Рубинштајна и Всеволода Њекрасова. Постмодернистички експеримент Владимира Сорокина. Уметност и филозофија. Уметнички активизам 90-х. Уметност 2000-х - нове тенденције и стилови. | |||
Садржај практичне наставе | предавања, презентације на видео-биму, дискусије, практичан визуелно-поетски рад (фотографија, колаж, инсталација). | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе | ||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 30 | Писмени испит | ||
Практична настава | 20 | Усмени испит | 50 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари |