1409176 - Руска књижевност СПЕЦ 2 (Руски песници: архаисти и новатори)
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Руска књижевност СПЕЦ 2 (Руски песници: архаисти и новатори) | |||
Акроним | 1409176 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | знање руског језика | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Продубљивање знања о руској поезији (метрици, версификацији итд.) XIX века уз осврт на историју развоја метрике, версификације, риме, стилских средстава и др. у руској поезији. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент ће моћи након стечених знања из развоја руске поезије, те потребног појмовног и критичког апарата самостално да истражује руску поезију, те да компетентно перцепира студијске садржаје предвиђене наставом руске књижевности (нарочито руске поезије) на старијим годинама. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Стицање систематизованих знања о развоју руске поезије закључно са XIX веком уз стављање посебног акцента на велики "прелом" у развоју руске поезије 1820/30 година и реформе руског стиха. У оквиру предмета се стичу знања о свим облицима песничког стваралаштва, о генези поетског текста на руском терену од првих заметака, тзв. "ембрионалне риме" (Тињанов) у старој руској књижевности до њеног пуног развоја у XIX веку. Појам "архаиста" и "новатора" (инспирисан студијом формалисте Јурија Тињанова) у руској поезији заснива се на проучавању поезије Н. Карамзина, В. Жуковског, Н. Језикова, К. Батјушкова, Ф. Тјутчева, А. Фета, М. Љермонтова, А. Пушкина, Ј. Баратинског и др. | |||
Садржај практичне наставе | Вежбе,анализа поетског текста, тумачење критичких текстова, дискусије | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | ||||
Методе извођења наставе | Предавања, вежбе, дискусија, презентација студентских истраживачких радова. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 70 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 10 | |||
Семинари | 10 |