1409998 - Руска уметност и идеологија
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Руска уметност и идеологија | |||
Акроним | 1409998 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | знање руског језика | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Стицање знања о руској незваничној и ангажованој уметности у ХХ и ХХI веку, о репресијама над уметницима (прогонству, логорима, душевним болницама, погубљењима), о идологији и уметности, цензури и забранама уметничког деловања. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент ће стећи знања која ће ми омогућити да комплексно и свеобухватно спозна развој руске уметности у контексту различитих идеологија. Након одслушаног предмета студент ће сазнати о поступцима политичког и идеолошког насиља над уметницима, о забрани изложби, представа, филмова, о уништавању уметничких дела. Студент ће јасно моћи да одговори на питања о односу званине и незваничне, односно дисидентске уметности. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Агитпроп - уметност екстремне полтичке ситуације. Агитпроп-воз. Окна РОСТА. Момументална пропаганда (Мухина, Татљин) и уништавање споменика (Александру III). Ликовна уметност и диктатура пролетаријата (Рећко, Филонов, Дејнека). Витебск (Маљевич и његов круг). Плакатна уметност у служби револуције (Клуцис). Пројекти Лисицког и Родченка. Документарни филм као комунистичка реалност: Дзига Вертов. "Штрајк", "Оклопњача Потемкин","Октобар" Ејзенштејна - нова кино парадигма. Киноленинијана. Фотографија Шејхета, Игнатовича, Родченка, Лангмана, Шагина. Случај Шостаковича: од симфоније "Октобар" до опере "Леди Магбет Мценског округа". Пројекат Дворца совјета. Светска изложба у Паризу 1937. Култ личности (слике Герасимова). Ликвидација режисера Мејерхољда и Терентјева. Хрушчов на изложби авангардиста 1962. Булдожерска изложба 1974. Изложба нонконформиста на ВДНХ. Случај Шемјакин. Акционизам против власти (Бренер, Кулик, Павленски, "Ови", "Рат"). Уништавање скулптура Сидура на изложби у Мањежу 2015. | |||
Садржај практичне наставе | анализа текстова резолуција, обраћања уметника, тумачење дела, дискусије | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | ||||
Методе извођења наставе | Предавања, видео- презентације, филмски и видео-материјал, семинар, дискусиони клуб. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | 20 | Усмени испит | 50 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 20 |