1427025 - Структура информација 1
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Структура информација 1 | |||
| Акроним | 1427025 | |||
| Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Библиотекарство и информатика | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Савладавање основних теоријских принципа програмирања на класичним процедуралним језицима, што представља базу за савладавање објектно-оријентисане парадигме и упитних језика база података (SQL). Савладавање основних информатичких структура података (низови, датотеке, листе, дрвета) што омогућава формализацију решавања разноврсних проблема. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студент разуме основне принципе бележења бројчаних информација савремених рачунара, разуме принципе програмирања на класичним процедуралним језицима, разуме основне структуре података и зна да одлучи које од тих структура треба употребити за решавање конкретних проблема. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Кодирање бројева за потребе рачунања: природни бинарни код декадних цифара (8421), 2421, вишак 3, циклични код. Особине ових кодова. Кодирање целих бројева: непотпуни и потпуни комплемент и рачунање са овако записаним бројевима. Представљање реалних бројева у покретном зарезу – формат IEEE. BCD и рачунање са бројевима у BCD запису. Програмирање, хијерархија програмских језика. Појам алгоритма, однос алгоритма и програмирања. Примери алгоритма – Еуклидов алгоритам, проналажење простог броја. Типизирани програмски језици, основни типови и њихова веза са представљањем података у меморији рачунара. Основне операције и релације и њихова веза са типовима података. Приоритет операција. Сложени изрази, исказ доделе. Контролне структуре у програмским језицима: искази гранања (if-then-else, select case), искази понављања (while do, for do, repeat until). Примери: фибоначијев низ, факторијел броја. Алгоритми сортирања и претраге. Модуларно програмирање. Структуре података – листе. Пример: LIFO (стек) и FIFO (ред). Структура дрвета и обилазак дрвета. Дрво и уређивање података. Дрво и хијерархијска структура система датотека. Процедурално програмирање и објектно-оријентисано програмирање. | |||
| Садржај практичне наставе | Кодирање целих бројева: конкретни примери. Рачунске операције у записима знак и апсолутна вредност, непотпуни и потпуни комплемент, код BCD. Евалуација аритметичких и логичких израза. Илустрација рада алгоритама претраге и сортирања на конкретним случајевима. Илустрација рада са сложенијим структурама података и конкретне примене. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | ||||
| Методе извођења наставе | монолошке, интерактивно-комуникативне | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 55 | |
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 40 | |||
| Семинари | ||||
