2104037 - Савремени бугарски језик Г-7
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Савремени бугарски језик Г-7 | |||
Акроним | 2104037 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Положен предмет Савремени бугарски језик Г-6. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Продубљивање знања и вештина, стечених на предмету Савремени бугарски језик Г-6 . Стицање комуникативних вештина на нивоу Ц1: Слушање ‒ разумевање дужих говора, телевизијских програма, филмова и сл.; Читање књижевних и стручних текстова, техничких упутстава; Говорна интеракција ‒ вештине спонтанe комуникацијe на одређену тему, стицање способности усменог изражавања у друштвеним и пословним ситуацијама; Говорна продукција ‒ вештине везане за излагање са одговарајућим закључком; Писање ‒ писмено изражавање јасних и добро структурисаних текстова уз образлагање сопствених ставова. Успешно савладавање студијског програма који се односи на знања и вештине коjи су предвиђени у Заjедничком европском оквиру за jезике за ниво Ц1. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће стећи вештине које одговарају усвајању комуникативних компетенција за ниво Ц1 ‒ примена теоријских знања из морфологије и синтаксе, допуна и надградња тематског лексикона, социокултурна знања, познавање функционалних стилова, особине усмене комуникације, вештине самосталног читања, репродукције и спонтаног говора. Студент ће моћи да одговори на захтеве слушања, разумевања, писања и комуникације за ниво Ц1. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Практична граматика према методичким целинама комплексних лекција основних уџбеника за Ц1: Систем глаголских времена (преглед). Полисемија. Синонимија. Антонимија, Хомонимија. Паронимија. Функционални стилови. Устаљени изрази у научном стилу. Особине разговорног језика. Стилске особине огласа и рекламе. Међујезичка компарација. | |||
Садржај практичне наставе | Писмени задаци ‒ писање есеја на дату тему. Граматичка вежбања. Превод. Усмене презентације. Теме: Религија. Становништво и статистички подаци. Породица. Родословно стабло. Кулинарство. Здравство и медицина. Техника (одржавање моторних возила). Тематска лексика: Култура - позориште, музика, ликовна уметност, филмска уметност. Друштвенополитички живот. Наука - природно-математичке науке. Привреда. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 5 | |||
Методе извођења наставе | ||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 20 | Писмени испит | 40 | |
Практична настава | 20 | Усмени испит | 20 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари |