2104044 - Бугарска књижевност 4
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Бугарска књижевност 4 | |||
Акроним | 2104044 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Завршене предиспитне и испитне обавезе из предмета Бугарска књижевност 3 | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Савладавање програма везаног за другу, романтичарску фазу бугарског препорода. Стицање знања о хронологиjи књижевноисториjских процеса и остварењима у различитим књижевним родовима. Читање и тумачење књижевних дела бугарског националног романтизма и реализма. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Опсежна знања о приликама развоjа бугарске књижевности од средине 19. века до краjа 70-тих година. Знања о настанку, развоjу и особинама поjедних жанрова и о репрезентативним књижевним остварењима. Ориjентациjа у интеркултуралном контексту, нарочито с обзиром на остале jужнословенске књижевности. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Проучавање специфичности бугарске књижевности од средине 19. века до краjа 70-тих година. Основне културолошке тенденциjе, центри културног живота. Формирање нових жанровских модула. Билингвизам и стваралаштво на подручjу других култура (Димитар Великсин, Теодосиj Икономов, Васил Попович). Бугарски песници из Македониjе (Миладинови, Прличев, Жинзифов). Развоj драме (Добри Воjников, Тодор Пеев, Васил Друмев) и приповетке (Васил Друмев, Илиjа Бласков). Романтизам у бугарскоj књижевности. Христо Ботев ‒ личност и дело. Концепциjа реализма. Љубен Каравелов, приповетке из руског, српског и румунског периода. Књижевна критика и периодична издања. | |||
Садржај практичне наставе | Читање и тумачење књижевних дела која репрезентују саму суштину националног романтизма и реализма у Бугарској 19. века. Дела билингвалних аутора. Основне тенденциjе бугарског препорода у драмском стваралаштву: "Погрешно схваћена цивилизациjа" и "Иванко, убица Асена". "Изгубљена Станка" Илиjе Бласкова. Песничко и публицистичко стваралаштво Христа Ботева. Преводи Ботевљевих песама на српски jезик. Приповетке Љубена Каравелова "Jе ли крива судбина?", "Главоња", "Бугари старог кова", "Хаџи Нича". Проблем односа "очеви-деца". | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 3 | |||
Методе извођења наставе | Интерактивно-комуникативни метод (предавања, вежбања, самостални рад). | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | 10 | Усмени испит | 60 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари |