2104045 - Бугарска књижевност 5
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Бугарска књижевност 5 | |||
Акроним | 2104045 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Остварити комплетан хронолошки преглед развоjних процеса у бугарскоj књижевности у периоду од 1878. до средине прве децениjе 20. века. Представити конкретне ауторе паралелно с типолошким ознакама жанрова, испратити развоjне процесе приликом промене стилских карактеристика бугарске књижевности после 1878. године. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Познавање садржаjа и логике књижевноисториjских процеса у бугарскоj књижевности наведеног периода. Стицање знања за разумевање и тумачење књижевних дела како у историjскоj перспективи њихове генезе у оквиру домаће културе, тако и у њиховоj повезаности са културним утицаjима Истока и Запада. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Бугарска књижевност од ослобођења од османске власти (1878) до краjа Првог светског рата. Друштвеноисториjски и књижевноисториjски оквир. Тематизациjа историjе, мемоарна проза (З. Стоjанов). Развоj жанрова (роман, кратка приповетка, путопис). И. Вазов, А. Константинов. Књижевност 90-тих година 19. и прве децениjе 20. века ‒ стилски плурализам (реализам, индивидуализам, модерна). Лирика (К. Величков, Ст. Михаjловски, П. П. Славеjков, К. Христов) и драма (Вазов, Страшимиров, П. Тодоров) на прелому векова. Хегемониjа критике и почетак формирања бугарског књижевног канона (Славеjков, Крстев). | |||
Садржај практичне наставе | Читање и анализа наjзначаjниjих књижевних остварења у различитим жанровима. Примена проблемског, тематског и поетолошког приступа књижевним текстовима. Контекстуисање поjединих текстова у развоjне фазе бугарске књижевности. Основна књижевна дела: Вазов ("Под игото", "Епопеjа заборављених", "Немили-недраги", "Бугарски jезик", "У Рилском манастиру" и др.); З. Стоjанов ("Записи о бугарским устанцима"); А. Константинов ("Баjа Гањо", "До Чикага и назад", путописи); Михаjловски ("Књига бугарском народу", басне, "Химна Ћирилу и Методиjу"); Страшимиров ("Вампир"); Славеjков ("Епске песме"), П. Тодоров (идиле, драме). | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | ||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | 10 | Усмени испит | 60 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари |