2104046 - Бугарска књижевност 6
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Бугарска књижевност 6 | |||
Акроним | 2104046 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Испуњене предиспитне и испитне обавезе из предмета Бугарска књижевност 5 | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Тежиште наставног садржаjа у прегледу развоjа бугарског симболизма (средина прве децениjе 20. века ‒ 30-те године) пада на услове његовог настанка, периодизациjу и стваралаштво песника коjи су означили његов пут у бугарскоj књижевности. Осим развоjа симболизма пажња се посвећуjе и развоjу реализма пре свега у жанру краће и дуже приповетке. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Познавање садржаjа и логике књижевноисториjских процеса у бугарскоj књижевности наведеног периода. Стицање знања о класичним интерпретациjама књижевног процеса, као и о наjновиjим начинима тумачења дела симболиста и реалиста наведеног раздобља. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Бугарски симболизам ‒ настанак, прве манифестациjе, представници у песништву и књижевноj критици. Пеjо Jаворов. Национална идеjа, социалне и индивидуалистичке идеjе у његовом стваралаштву. Лирика Jаворова ("За сенкама облака"), драме ("У подножjу Витоше"), проза ("Хаjдучке чежње"). Теодор Траjанов и симболизам. Елин Пелин и нова етапа у жанру кратке приповетке. Друга генерациjа симболиста ‒ Димчо Дебељанов, Николај Лилијев. Књижевна критика од 1878. године до краjа Првог светског рата. Бугарско-српски културни и књижевни односи пре Првог светског рата. | |||
Садржај практичне наставе | Читање и анализа наjзначаjниjих књижевних остварења у различитим жанровима. Примена проблемског, тематског и поетолошког приступа књижевним текстовима. Пеjо Jаворов: "На њиви", "Град", "Калиопа", "Ноћ"; "Песма моjоj песми", "Две душе", "Две лепе очи", "Сенке" и др.; "Хаjдучке чежње"; "У подножjу Витоше". Елин Пелин: "Косачи", "На бразди", "Андрешко", "У време жетве" и др. Теодор Траjанов: "Regina mortua". Димчо Дебељанов: "Да се вратиш пред врата очеве куће", "Сећаш ли се, сећаш ли се тихога воћњака", "Пловдив" и др. Николаj Лилиjев ‒ лирика. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Интерактивно-комуникативни метод (предавања, вежбања, самостални рад, дискусије). | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | 10 | Усмени испит | 60 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари |