2108026 - Књижевне теорије од романтизма до натурализма
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Књижевне теорије од романтизма до натурализма | |||
Акроним | 2108026 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура,Српска књижевност и језик са компаратистиком | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | нема | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је упознавање са романтизмом, реализмом и натурализмом као књижевно-теоријским појавама, као и разумевање кључних теоријских идеја ових праваца на основу тумачења репрезентативних теоријских текстова. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Исход предмета је стицање способности за књижевно-историјско ситуирање и разумевање наведених књижевних теорија. | |||
Садржај предмета | ||||
Линк ка страници предмета | http://www.fil.bg.ac.rs/wp-content/uploads/OK-Knjizevne-teorije-od-romantizma-do-naturalizma.pdf | |||
Садржај теоријске наставе | Теорије романтизма у Енглеској: Књижевна теорија В. Вордсворта као манифест енглеског романтичарског покрета. Вордсвортов емоционализам и натурализам у светлу његовог залагања за „природни језик“. Вордсвортова дефиниција поезије. Принцип органског јединства као основа Колриџове теорије поезије. Колриџ о лепом и узвишеном и његово разумевање особина талента и генија. Колриџово разумевање појма симбола. Имагинација (imagination) и машта (fancy) у Колриџовом теоријском систему. Шелијева одбрана поезије. Критика песништва Чарлса Ламба и Виљема Хазлита. Бајрон о поезији. Теорије романтизма у Француској. Мадам де Стал и Шатобријан. Стендал, Иго и ново схватање гротеске. Италијанске романтичарске књижевне теорије Манцонија и Леопардија. Америчке књижевне теорије у периоду романтизма. Е. А. По. Књижевне теорије француског реализма и њихов однос према романтизму код Балзака, Стендала, Флобера и Шамфлерија. Књижевне теорије руског реализма: Бјелински, Чернишевски, Доброљубов, Писарев, Достојевски и Толстој. Књижевне теорије реализма у Енглеској и Америци: Дикенс, Текери. Золин натурализам. | |||
Садржај практичне наставе | ||||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | ||||
Методе извођења наставе | Предавања, дискусије, самосталан рад. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 50 | Писмени испит | 50 | |
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари |