Навигација

Опис предмета

2108031 - Практикум из историје опште књижевности 1

Спецификација предмета
НазивПрактикум из историје опште књижевности 1
Акроним2108031
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Општа књижевност и теорија књижевности
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаобавезан
      Условљеност другим предметимаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаУпознавање са главним тенденцијама развоја и најзначајнијим текстовима сумерско-акадске, јудео-хришћанске и старогрчке традиције.
      Исходи учења (стечена знања)Студент познаје одређени број дела сумерско-акадске, јудео-хришћанске и старогрчке традиције.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеТематске јединице: -Еп о Гилгамешу -Митолошки оквир античке књижевности: 1) тројански мит; 2) тебански мит -Библија и књижевност. Увод у Библију (основни појмови) -Увод у Стари и Нови завет (основни појмови) -„Прва књига Мојсијева“ („Постање“) -„Друга књига Мојсијева“ („Излазак“) -„Књига о Јову“ -„Књига проповедникова“ -„Песма над песмама“; „Псалми“ -„Јеванђеље по Матеју“ -Јовановски списи: Бог Логос („Јеванђеље по Јовану“); „Откривење Јованово“ -Аристофан, Жабе
      Садржај практичне наставеАнализа и интерпретација. Дискусија.
      Литература
      1. Марко Вишић, „Поговор“, у: Гилгамеш: сумерско-акадски еп о Гилгамешу, више издања.
      2. Драгослав Срејовић, Александрина Цермановић-Кузмановић, Речник грчке и римске митологије, СКЗ, Београд, 1987.
      3. W. Harrington, 1) Uvod u Bibliju; 2) Uvod u Stari zavjet; 3) Uvod u Novi zavjet, Krišćanska sadašnjost, Zagreb (više izdanja)
      4. Brus Fejler, Praotac: putovanje u srce triju vera, Laguna, Beograd, 2004.
      5. Оливера Жижовић, Од Исака до Исуса: архетип (не)прихватања жртве, Књижевна историја, год. 53, бр. 173 (2021)
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      02
      Методе извођења наставеНастава се изводи у облику предавања, дискусије на часу, усменог излагања студената и писања есеја.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања30Писмени испит70
      Практична наставаУсмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари