Навигација

Опис предмета

2108034 - Практикум из историје опште књижевности 4

Спецификација предмета
НазивПрактикум из историје опште књижевности 4
Акроним2108034
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Општа књижевност и теорија књижевности
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаобавезан
      Условљеност другим предметимаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаНакон сагледавања жанровског гранања, положаја и развоја европског романа у XVIII веку, уз осврт на друштвено-историјски и културни контекст (у Енглеској и Француској), пажња ће бити усредсређена на основне одлике просветитељства. Посредством студентских презентација изабраних текстова – теоријских, проблемских и интерпретативних – уследиће ближе упознавање не само са идејама, књижевним одликама, жанровима, уметничким поступцима и репрезентативним делима насталим у овом раздобљу већ и са књижевно-теоријским проблемима и поставкама значајним за даљи развој романа.
      Исходи учења (стечена знања)Студент се оспособљава да компетентно користи секундарну литературу, да самостално истражује, тумачи и пореди текстове, као и да се адекватно служи апаратуром академског писања.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеДела: Данијел Дефо, Робинсон Крусо Лоренс Стерн, Тристрам Шенди Џонатан Свифт, Гуливерова путовања Жан-Жак Русо, Исповести Шодерло де Лакло, Опасне везе Волтер, Кандид
      Садржај практичне наставеВежбе. Анализа и интерпретација. Дискусија.
      Литература
      1. Марвин Пери, „Доба просветитељства: афирмација разума и слободе“, у: Интелектуална историја Европе, Београд, 2000.
      2. Имануел Кант, Шта је просвећеност?, у: Кант, Фуко, Хабермас, О просвећености, Нови Сад, 2004.
      3. Ian Watt, „Robinson Crusoe, individualism and the
novel“, u: The Rise of the Novel: Studies in Defoe, Richardson and Fielding, London, 1957.
      4. Виктор Шкловски, „Стернов Тристрам Шенди и теорија романа“, у: Ускрснуће ријечи, Загреб, 1969.
      5. J. Paul Hunter, „Gulliver’s Travels and the later writings“, u: The Cambridge Companion to Jonathan Swift, ed. Christopher Fox, Cambridge University Press, 2003.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      02
      Методе извођења наставеНастава се изводи у облику предавања, дискусије на часу, усменог излагања студената и писања есеја.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања30Писмени испит70
      Практична наставаУсмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари