Навигација

Опис предмета

2108034 - Практикум из историје опште књижевности 4

Спецификација предмета
НазивПрактикум из историје опште књижевности 4
Акроним2108034
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Општа књижевност и теорија књижевности
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаобавезан
    Условљеност другим предметимаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаНакон сагледавања жанровског гранања, положаја и развоја европског романа у XVIII веку, уз осврт на друштвено-историјски и културни контекст (у Енглеској и Француској), пажња ће бити усредсређена на основне одлике просветитељства. Посредством студентских презентација изабраних текстова – теоријских, проблемских и интерпретативних – уследиће ближе упознавање не само са идејама, књижевним одликама, жанровима, уметничким поступцима и репрезентативним делима насталим у овом раздобљу већ и са књижевно-теоријским проблемима и поставкама значајним за даљи развој романа.
    Исходи учења (стечена знања)Студент се оспособљава да компетентно користи секундарну литературу, да самостално истражује, тумачи и пореди текстове, као и да се адекватно служи апаратуром академског писања.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеДела: Данијел Дефо, Робинсон Крусо Лоренс Стерн, Тристрам Шенди Џонатан Свифт, Гуливерова путовања Жан-Жак Русо, Исповести Шодерло де Лакло, Опасне везе Волтер, Кандид
    Садржај практичне наставеВежбе. Анализа и интерпретација. Дискусија.
    Литература
    1. Марвин Пери, „Доба просветитељства: афирмација разума и слободе“, у: Интелектуална историја Европе, Београд, 2000.
    2. Имануел Кант, Шта је просвећеност?, у: Кант, Фуко, Хабермас, О просвећености, Нови Сад, 2004.
    3. Ian Watt, „Robinson Crusoe, individualism and the
novel“, u: The Rise of the Novel: Studies in Defoe, Richardson and Fielding, London, 1957.
    4. Виктор Шкловски, „Стернов Тристрам Шенди и теорија романа“, у: Ускрснуће ријечи, Загреб, 1969.
    5. J. Paul Hunter, „Gulliver’s Travels and the later writings“, u: The Cambridge Companion to Jonathan Swift, ed. Christopher Fox, Cambridge University Press, 2003.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    02
    Методе извођења наставеНастава се изводи у облику предавања, дискусије на часу, усменог излагања студената и писања есеја.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања30Писмени испит70
    Практична наставаУсмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари