Навигација

Опис предмета

2108924 - Жанр и тумачење књижевног текста

Спецификација предмета
НазивЖанр и тумачење књижевног текста
Акроним2108924
Студијски програмЈезик, књижевност, култура,Српска књижевност и језик са компаратистиком
Модулмодул Арапски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаКурс "Жанр и тумачење књижевног текста" замишљен је као увод у теорију жанра. Његов циљ је да студентима пружи увид у различите функције жанра, које се не исцрпљују класификацијом књижевних текстова у мање-више произвољне категорије. Чему жанрови - родови и врсте? Како они функционишу? Како жанровске категорије утичу на наш доживљај уметности, а како на наше тумачење књижевних текстова? – ово су само нека од питања којима ћемо се бавити кроз тумачење одабраних књижевних текстова.
      Исходи учења (стечена знања)
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставе1. Уводна разматрања, 2. О чему говоримо када говоримо о жанру?, 3. „За“ и „против“ жанровске класификације: номиналистичко и реалистичко становиште у расправи о жанру, 4. Жанр и жанровска обележја текста, 5. Жанр и историја књижевности, 6. Жанр, канон, литерарност, 7. Жанровски хоризонти и рецепција књижевних текстова, 7. Улога жанра у интерпретацији: теорија и примери, 8. Закључна разматрања.
      Садржај практичне наставе
      Литература
      1. David Duff (ed.), Modern Genre Theory, London, 2000.
      2. Ralph Cohen, Genre Theory and Historical Change, Charlottesville, 2017.
      3. Jean-Marie Schaeffer, “Literary Genres and Textual Genericity,” Future of Literary Theory, New York, 1989, 167-187.
      4. Gérard Genette, Introduction à L'architexte, Paris, 1979.
      5. John Frow, Genre, 2nd ed, Abingdon, Oxon, 2015.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      2
      Методе извођења наставе
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања30Писмени испит70
      Практична наставаУсмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари