Навигација

Опис предмета

2108933 - Идеја идентитета у књижевности и култури

Спецификација предмета
НазивИдеја идентитета у књижевности и култури
Акроним2108933
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Арапски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаНема условa.Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаПоучавање појма идентитета у књижевности, филозофији, психологији и његово формирање у различитим правцима, културама и наравно књижевним делима. Реч је о идентиету који се шире проучава као што је идентитет у традицији, идентитет нације, појединца, поетског субјекта или лика у наративним делима а онда и самог идентитета уметничког текста.
      Исходи учења (стечена знања)Овладавање знањем о настанку појма идентитета интердисциплинарним приступом. Разлози различитог схватања идентитета у делима Т. С. Елиота, Е. Паунда, В. Стивенса и В.К. Вилијамса. Стварање појма идентитета и утицај различитих културолошких идеја на промену појма идентитета у поезији и наративу.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеРазличити теоријски приступи појму идентитета у поетским и наративним текстовима али и проучавање идентитета самог књижевног текста и нових књижевних облика.
      Садржај практичне наставеИнтердисциплинарни приступ
      Литература
      1. Мала Књига о Павићу: Проза у светлу постмодерних одлика и теорија, Павић између постмодернизма и модернизма, 2021.
      2. [ Апорије стварања] у егзилу В. Б. Јејтс / Данте / Прича о Авраму и Исаку / Ш. Бодлер / В. П. Дис / Ф. Кафка 2021.
      3. Динамични поетски систем Т. С. Елиота: Београд, Службени гласник, 2014.
      4. Покретање огледала или идентитет стварања: Београд: Филолошки преглед, год. 2013, бр. 40/1, стр. 75-98. ISSN 0015-1807.
      5. Shira Wolosky: The Negative Way of Language in Eliot, Beckett, and Celan, Stanford University Press, 1995.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      2
      Методе извођења наставеПредавања, дискусије.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања30Писмени испит70
      Практична наставаУсмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари