Назив | Руска књижевност 7 |
---|
Акроним | 2109047 |
---|
Студијски програм | Језик, књижевност, култура |
---|
Модул | модул Руски језик, књижевност, култура |
---|
Тип студија | основне академске студије |
---|
Наставник (предавач) | |
---|
Наставник/сарадник (вежбе) | |
---|
Наставник/сарадник (ДОН) | |
---|
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни |
---|
Условљеност другим предметима | нема услова | Облик условљености | |
---|
Циљеви изучавања предмета | Добијање систематизованог знања о развоју руске поезије ХХ века кроз преглед књижевних праваца (симболизам, акмеизам, футуризам, имажинизам, обериути) и периодизацију руске књижевности ХХ века. Оспособљавање студената за тумачење сложених песничких и прозних текстова различитих поетика, те за самостални рад на сваком будућем, новом књижевном тексту. |
---|
Исходи учења (стечена знања) | Студент ће стећи општу слику о идејама и поетикама различитих песничких праваца у ХХ веку, такође и о књижевном и културном животу у Русији и Европи у ХХ веку. Моћи ће да сагледа развој руске поезије XX века, да анализира мултимедијални однос поезије с другим видовима уметности (театар, филм, сликарство, музика, балет, архитектура), да тумачи савремени песнички текст. |
---|
Садржај теоријске наставе | Проучавање руских књижевних праваца ХХ века на књижевним манифестима и на текстовима аутора. Анализа дијалога писаца у књижевном тексту са књижевном традицијом (руском и европском), са филозофским идејама (Беме, Шопенхауер, Ниче и др.), са другим уметностима (музика и симболисти, сликарство и футуризам). У оквиру анализе песничког текста (од Мерешковског до Бродског, АЈгија и Пригова) на свим нивоима структуре ангажују се стечена знања из књижевности, с акцентом на интертекстуално и митопоетско тумачење текста . |
---|
Садржај практичне наставе | Вежбе, анализа песничких текстова симболиста, акмеиста, футуриста, имажиниста, обериута, ангажоване поезије, концептуалиста, метаметафориста, филолошке школе, припрема за семинарске радове, писање радова за студентске конференције. |
---|