Навигација

Опис предмета

2109115 - Човек у огледалу језика у руском и српском 1

Спецификација предмета
НазивЧовек у огледалу језика у руском и српском 1
Акроним2109115
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметимаПоложен испит из Савременог руског језика Г-5 и Г-6, Руског језика 5 и 6Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаОвладавање основним појмовима битним за руску језичку слику света, уочавање различите или сличне концептуализације одређених појмова у руској и српској култури.
    Исходи учења (стечена знања)Студент ће, по завршетку курса, стећи практичну и теоријску професионалну компетенцију која ће му помоћи да боље разуме руске културне концепте. Ово опет доприноси стицању сигурности у језичкој компетенцији.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставе"Језичка слика света (почеци: Хумболт, америчка етнолингвистика). Погледи Ј. Д. Апресјана на концептуализацију стварности. Московска семантичка школа. Концептуална анализа (Арутјунова, Лакоф и Џонсон). Човек у огледалу језика. Човек као централна фигура језика. Асоцијативни речници и асоцијативна метода. "
    Садржај практичне наставерад у групама, самосталан рад .
    Литература
    1. • Апресян Ю. Д. Образ человека по данным языка // Избранные труды, т.2. — М., 1995.
    2. • Зализняк Анна А., Левонтина И. Б., Шмелев А. Д. Ключевые идеи русской языковой картины мира. — М.: Языки славянской культуры, 2005.
    3. • Яковлева Е. С. Фрагменты русской языковой картины мира. (Модели пространства, времени и восприятия). — М., 1994.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    21
    Методе извођења наставе
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит
    Практична настава15Усмени испит50
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари25