Навигација

Опис предмета

2114022 - Фонетика француског језика 2

Спецификација предмета
НазивФонетика француског језика 2
Акроним2114022
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаобавезни/изборни
    Условљеност другим предметимаПоложен испит из Фонетике француског језика 1Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаСтицање основних теоријских знања из фонетике француског језика. Овладавање правилним изговором француских гласова и прозодијским својствима француског језика.
    Исходи учења (стечена знања)Студент ће стећи основна теоријска знања о фонетици и гранама фонетике, упознаће се са консонантским и вокалским системом француског језика, а интонативним обрасцима овладаће довољно добро, да без неспоразума може да репродукује и разуме поруке на француском језику. Умеће да се користи међународном фонетском транскрипцијом уз минимални број грешака.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеПриродна и стечена дужина вокала у француском језику. Француски полувокали. Аспировано h. Отворено и затворено о. Отворено и затворено ое. Вокалско и консонантско уланчавање. Француски назални вокали. Потпуна и делимична деназализација.
    Садржај практичне наставеУвежбавање фонетске транскрипције, подела исказа на ритмичке групе и увежбавање интонативних образаца потврдне, упитне и узвичне реченице. Увежбавање вокалског и консонантског уланчавања, правилног везивања, коректног изговора парова отворених и затворених вокала [о] и [ое], консонаната, француских назалних вокала и полувокала.
    Литература
    1. Wioland, F, Prononcer les mots du français, Paris, Hachette, 1991.
    2. Léon, P. R., Phonétisme et prononciation du français, Nathan, Paris, 1998.
    3. Charliac Ch., Phonétique progressive du français avec 600 exercices, CLE, Paris, 1998.
    4. Charliac Ch., Phonétique progressive du français avec 400 exercices, CLE, Paris, 2003.
    5. Гудурић, С., Основи фонетике са фонологијом француског језика, Завод за уџбенике, Београд, 2009.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    11
    Методе извођења наставеПредавање, вежбања, дискусија, тестови.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит
    Практична наставаУсмени испит60
    Пројекти
    Колоквијуми30
    Семинари