2115065 - Социокултурна историја иберороманских језика 1
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Социокултурна историја иберороманских језика 1 | |||
Акроним | 2115065 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | нема | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање са основним принципима историјске лингвистике и са историјом иберороманских језика | |||
Исходи учења (стечена знања) | "Опште компетенције: способност анализе и синтезе, способност језичког организовања, адекватна усмена и писана комуникација, уочавање и разумевање разноликости у различитим језицима, способност практичне примене знања, креативност у језику. Специфичне компетенције:комуникативна компетенција на шпанском на нивоу Б1-Б2; добро познавање предмета и терминологије историјске лингвистике; разумевање основних порекла и основних тенденција у развоју иберороманских језика" | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Историјска лингвистика и филологија; Основни постулати историјске лингвистике; индоевропска породица језика и индоевропеизација Иберијског полуострва; латински језик; фрагментација латинског језика; од вулгарног латинског до савремених иберороманских језика;основне тенденције у еволуцији иберороманских језика | |||
Садржај практичне наставе | ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | ||||
Методе извођења наставе | Комуникативна настава кроз индивидуални и групни рад, дискусије на часу. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 70 | |
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 25 | |||
Семинари |