Навигација

Опис предмета

2119123 - Дескриптивна граматика енглеског језика 3

Спецификација предмета
НазивДескриптивна граматика енглеског језика 3
Акроним2119123
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Енглески језик, књижевност, култура
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаобавезан
      Условљеност другим предметимаДескриптивна граматика енглеског језика 2Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаЦиљ предмета је наставак упознавања студената језика са теоријским и практичним основама структуре енглеског језика. Са фокусом на дескриптивни приступ изучавању структуре енглеског језика (укључујући и елементе синтаксе и морфологије) студенти продубљују знања стечена на претходна два курса на 1. години студија, с тим што се на трећем курсу у фокус доводи именичка група речи (именице, заменице и заменички облици). Посебна пажња се као и на претходним курсевима посвећује практичној примени стеченог теоријског знања. Повезивањем именичких конструкција са глаголским конструкцијама обрађиваним на претходним курсевима студенти стичу свест о комплекснијим структурама попут фраза и клауза.
      Исходи учења (стечена знања)Студенти стичу теоријска и практична знања о граматичким и семантичким специфичностима различитих класа именица и заменица и заменичких облика (детерминатора) уз способност да знање стечено кроз дескриптиван приступ опису језика примене у апликативним дисциплинама као што су превођење, писмено и усмено изражавање. Један од исхода предмета је да након формалног обучавања и упознавања са структуром енглеског, студенти стичу свест о семантичко-прагматичкој вредности граматичких облика.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеКласе именица, гаматичке особине именица, творба именица, именичка фраза, категорија броја, категорија рода, категорија падежа, генитив, остали падежи у енглеском језику, класе заменица, заменички облици-детерминатори, категорија члана у енглеском језику, одређени и неодређени члан (граматичке и семантичке особине).
      Садржај практичне наставеПредмет је конципиран да се настава изводи кроз теоријска предавања уз активно учешће студената у анализи илустративних примера преузетих из реалних језичких ситуација.
      Литература
      1. Vujić, Jelena. 2022. Describing English through Form, Meaning and Use.
      2. Đorđević, R. 2007. Gramatika engleskog jezika. 4. izd. Beograd: Čigoja štampa.
      3. Huddleston, R. and G.K. Pullum. 2005. A Student's Introduction to English Grammar. Cambridge: CUP.
      4. Huddleston, R. and G.K. Pullum. 2002. The Cambridge Grammar of the English Language. Cambridge: CUP.
      5. Quirk et al. 1985. A Comprehensive Grammar of the English Language. Longman: London and New York.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      2
      Методе извођења наставе
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања30Писмени испит70
      Практична наставаУсмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари