2119124 - Дескриптивна граматика енглеског језика 4
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Дескриптивна граматика енглеског језика 4 | |||
| Акроним | 2119124 | |||
| Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Енглески језик, књижевност, култура | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљеност другим предметима | Дескриптивна граматика енглеског језика 3 | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је наставак упознавања студената језика са теоријским и практичним основама структуре енглеског језика. Са фокусом на дескриптивни приступ изучавању структуре енглеског језика (укључујући и елементе синтаксе и морфологије) студенти продубљују знања стечена на претходна два курса на 1. години студија, с тим што се на трећем курсу у фокус доводи именичка група речи (именице, заменице и заменички облици). Посебна пажња се као и на претходним курсевима посвећује практичној примени стеченог теоријског знања. Повезивањем именичких конструкција са глаголским конструкцијама обрађиваним на претходним курсевима студенти стичу свест о комплекснијим структурама попут фраза и клауза. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студенти стичу теоријска и практична знања о граматичким и семантичким специфичностима различитих класа именица и заменица и заменичких облика (детерминатора) уз способност да знање стечено кроз дескриптиван приступ опису језика примене у апликативним дисциплинама као што су превођење, писмено и усмено изражавање. Један од исхода предмета је да након формалног обучавања и упознавања са структуром енглеског, студенти стичу свест о семантичко-прагматичкој вредности граматичких облика. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Придеви, категорија степена, механизми творбе речи код придева, особине придевске фразе, прилози (класе и тиопви, семантичке и синтаксичке особине), предлошка фраза (форма, значење и дистрибуција), квантификатори, нумерали (класе, значење и уоптреба), клаузе и реченице (типови зависних и независних клауза), типови сложених реченица. | |||
| Садржај практичне наставе | Предмет је конципиран да се настава изводи кроз теоријска предавања уз активно учешће студената у анализи илустративних примера преузетих из реалних језичких ситуација. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | ||||
| Методе извођења наставе | ||||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | Писмени испит | 70 | ||
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 30 | |||
| Семинари | ||||
