2125034 - Савремени албански језик 4
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Савремени албански језик 4 | |||
Акроним | 2125034 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура,Српска књижевност и језик | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Положен испит из Савременог албанског језика 3 | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Разумевање појединачних фраза стандардног албанског језика у познатим ситуацијама у свакодневном животу. Знање студента да састави једноставан текст на познату тему, у складу са очекиваним постигнућима, према стандардима Заједничког европског оквира за језике. Овладавање нивоом Б2. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент разуме и користи најчешће свакодневне исказе у циљу задовољавања конкретних потреба. Способан је за комуникацију уколико саговорник говори полако и јасно. Студент уме да преводи прво писмено, а онда и усмено, веома једноставне и кратке језичке целине стандардног албанског језика, у пару или групно, са циљем да се оспособи за усмено и писмено изражавање. Студент је у стању да разуме и препричава мало сложеније текстове који су прописани програмом, да разуме и активно учествује у дискурсима који одговарају нивоу Б2. Устању је да разуме познате речи и фразе, разуме главне мисли јасног стандардног разговора о познатим темама с којима се редовно сусреће у свакодневном жиовоту, али и о многим другим темама које нису обрађиване на часу. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Теоријска настава подразумева развијање свих језичких вештина усклађених са нивоом Б2. Како се пише нека прича или описује догађај. Препричавање догађаја (догађаја који смо чули, видели или доживели), садржаја књиге или филма. Разумевање прочитаног текста и његово препричавање. У настави ће бити примење методе и вежбе које треба да омогуће повезано и јасно изражавање на албанском језику, кохерентно повезивање реченица како би се могао описати неки доживљај, изразити став или мишљење о некој теми или објаснити став. | |||
Садржај практичне наставе | Анализа текстова, вежбе. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 3 | |||
Методе извођења наставе | Методе које ће омогућити ефикасно усвајање стечених знања, дати јасан приказ нивоа језичког знања студената и омогућити добар feed-back. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 40 | |
Практична настава | Усмени испит | 30 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари |