Навигација

Опис предмета

2126136 - Програмирање за лингвисте

Спецификација предмета
НазивПрограмирање за лингвисте
Акроним2126136
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Општа лингвистика са страним језиком
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
    Наставник/сарадник (вежбе)
      Наставник/сарадник (ДОН)
        Број ЕСПБ3.0Статус предметаИзборни за дати модул
        Условљеност другим предметимаНема.Облик условљености
        Циљеви изучавања предметаЦиљ предмета је упознавање са основама рачунарске лингвистике, овладавње објектно-оријентисаним програмирањем и програмским језиком Python.
        Исходи учења (стечена знања)Студенти ће бити оспособљен да извршавају основне манипулације над подацима у програмском језику Python, и то на нивоима речи, реченице и текста, као и да врше визуализацију добијених резултата уз помоћ овог програмског језика.
        Садржај предмета
        Садржај теоријске наставеОснове рачунарске лингвистике. Објектно-оријентисано програмирање. Python – поставка и основни појмови. Типови података: бројеви, ниске, листе, н-торке, речници. Петље: for, while. Рад са датотекама. Манипулације на нивоима речи и реченица. Манипулације на нивоу текста. Регуларни изрази. Корпуси. Анализа конверзације, Тјурингов тест и изазови рачунарске лингвистике.
        Садржај практичне наставеСтуденти ће у оквиру практичних вежби увежбавати и овладавати манипулацијама над језичким подацима у програмском језику Python кроз рад на практичним задацима уз надзор и помоћ сарадника. Услов за полагање испита је израда семинарског рада - практикума, који садржи: ексцерпцију задатих и релевантних језичких података из одређеног корпуса, основну обраду података и визуализацију резултата.
        Литература
        1. Clark, A., Fox, C., & Lappin, S. (2010). (Ur.). The Handbook of Computational Linguistics and Natural Language Processing. Wiley-Blackwell. (odabrana poglavlja)
        2. Hammond, M. (2020). Python for Linguists. Cambridge: Cambridge University Press. (odabrana poglavlja)
        3. Downey, A. (2015). Think Python. How to Think Like a Computer Scientist. (2. izdanje). Needham, Massachusetts: Green Tea Press. (odabrana poglavlja)
        Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
        ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
        11
        Методе извођења наставеТеоријска настава изводи се у интерактивном виду монолошко-дијалошком методом и демонстартивном методом, уз индивидуални рад на консултацијама. Практична настава подразумева самостално решавање практичних задатака на часовима вежбања и израду практикума, уз надзор и помоћ наставника и сарадника.
        Оцена знања (максимални број поена 100)
        Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
        Активности у току предавања10Писмени испит30
        Практична настава20Усмени испит
        Пројекти
        Колоквијуми
        Семинари40