2126152 - Језичка типологија
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Језичка типологија | |||
Акроним | 2126152 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура,Српска књижевност и језик са компаратистиком,Српски језик и књижевност | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе, Српски језик и књижевност - филологија и лингвистика | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | обавезни/изборни | |
Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање са основама језичке типологије, савладавање принципа језичке класификације, оспособљавање за проучавање језичких универзалија | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти ће стећи знања о језичкој разноликости света и методама за међујезичка поређења и генерализације | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Језици света. Проблем класификације језика.Типови лингвистичке класификације (генетска, структурна, ареална, функционална). Генетска (генеалошка) класификација: језичке породице, језички изолати, језичке филе и макрофиле. Језичке универзалије, типови језичких универзалија; граматичке хијерархије. Модели за објашњавање језичких универзалија.Типолошке (структурнe) особености језика света. | |||
Садржај практичне наставе | ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | ||||
Методе извођења наставе | Предавања, дискусије и презентације | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | 70 | ||
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | 30 | |||
Колоквијуми | ||||
Семинари |