Навигација

Опис предмета

2127024 - Дигитални текст 2

Спецификација предмета
НазивДигитални текст 2
Акроним2127024
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Библиотекарство и информатика
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаПраћење предмета је условљено бројем места на предмету и претходно одслушаним или положеним предметима Информатички практикум 1 и Информатички практикум 2 (група 27) или предзнањем које покрива претходно наведено градиво (остале групе). Полагање предмета је условљено положеним предметом Информатички практикум 2 (група 27) или предзнањем које покрива претходно наведено градиво (остале групе).Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаЦиљ овог предмета је савладавање свих најважнијих сервиса Интернета (са аспекта напредног корисника) као и потребног знања за самосталну припрему веб презентација. Ова знања су потребна савременом библиотекару-информатичару за обављање многих задатака, као што су израда презентација библиотеке, успостављање листи слања, проналажење информација за потребе корисника, коришћење онлајн библиотечких каталога.
      Исходи учења (стечена знања)Студенти разумеју основне сервисе Интернета и могу активно да их користе. Студенти умеју успешно да проналазе информације на вебу. Студенти разумеју потребу обезбеђивања сигурности на Интернету и знају да користе средства која ту сигурност обезбеђују. Студенти су оспособљени да самостално припреме презентацију средње сложености коришћењем језика HTML и стилских листова (CSS).
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеИсторијат настанка Интернета, димензије Интернета, адресирање на Интернету. Прикључивање на Интернет. Сервиси Интернета: веб (URL, URN), е-пошта, FTP, SSH, VoIP. Дељене странице (вики). Претраживање веба, претраживач Google и његови сервиси. Приватност на Интернету. Сигурност на Интернету. Дигитални потпис и дигитални сертификати. Коришћење Википедије - проналажење информација, уређивање и креирање чланака, повезивање с другим језицима.
      Садржај практичне наставеУвод у HTML: основни елементи и атрибути (наслови, пасуси, листе). Физичко и логичко форматирање. Хипервезе – сидра. Апсолутно адресирање (URL) и релативно адресирање. Хипервезе - општи облик. Демонстрација рада веб сервера. Унутрашње и спољашње слике. Мапе слика. Табеле. Специјални карактери (карактерски ентитети). Метаподаци документа. Преглед елемената формулара. Увод у CGI. Анализа програма који обрађује улаз формулара. Увод у CSS. CSS-правила. CSS-селектори (избор HTML елемената, CSS-класе). CSS-својства за форматирање садржаја и позадине елемента. CSS-својства за форматирање ивица (граница) елемента. CSS-својства за форматирање спољашњих и унутрашњих маргина елемента. CSS-својства за приказ елемената (линијски и блоковски елементи, линијски блокови). CSS-псеудокласе. CSS-псеудоелементи. CSS-селектори засновани на контексту (избор елемената деце, потомака и братских елемената). CSS-селектори атрибута. Семинарски рад - израда веб презентације коришћењем језика HTML i CSS.
      Литература
      1. Милош Утвић, материјал на вебу за предмет Дигитални текст 2, http://www.fil.bg.ac.rs/misko/flf/iw/iw.html
      2. Цветана Крстев, материјал на вебу ("Увод у CSS" и "Увод у Интернет", http://www.matf.bg.ac.rs/~cvetana/kurs-css
      3. Ben Frain: HTML5 i CSS3 : prilagodljiv web dizajn. Beograd : Kompjuter biblioteka, 2014.
      4. Laura Lemay, Rafe Colburn, Jennifer Kyrnin: HTML5, CSS3 i JavaScript za razvoj veb strana. Beograd : Kompjuter biblioteka, 2016.
      5. Michael P. Sauers. Using the internet as a Reference Tool. How-to-do-it-manuals for librarians, Neal Schuman Publishers, New York & London, Np. 109, 2003 (превод прва четири поглавља).
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      22
      Методе извођења наставемонолошке, интерактивно-комуникативне, интерактивне (рад за рачунаром у присуству наставника или сарадника)
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања5Писмени испит30
      Практична настава20Усмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми20
      Семинари25