Навигација

Опис предмета

2127137 - Односи библиотека с јавношћу

Спецификација предмета
НазивОдноси библиотека с јавношћу
Акроним2127137
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Библиотекарство и информатика
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметимаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаСтицање знања о стратегијама и методологији којима се постиже видљивост и одговарајуће позиционирање библиотеке у јавности, све то на основу претпоставке да се циљеви библиотеке лакше остварују у условима хармоничних односа са окружењем. Владање модалитетима односа с јавношћу требало би да студентима помогне и у превладавању бројних потешкоћа везаних за имиџ, статус и репутацију самих библиотекара.
    Исходи учења (стечена знања)Студент влада терминологијом везаном за односе с јавношћу, разуме суштину комуникационих процеса везаних за библиотеку као институцију културе. Стиче способност осмишљавања плана комуникације, формирања група за подршку, лобирање; разуме основне принципе финансирања и буџетирања, маркетиншког деловања, стратегијски размишља.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеПолазећи од основа теорије и психологије комуникације, студенти се упућују у мотиве, модалитете и циљеве успостављања односа са јавношћу. Разматра се појам јавности и јавног мнења, чињеница да је оно изразито нехомогено, дефинишу се циљне групе и поруке које библиотека шаље, делујући, при томе, на основу прецизно дефинисаног и јасног плана комуникације. Стратегија и методологија PR обухвата: сегментацију „тржишта“, изградњу бренда, успостављање успешних односа са медијима, припремање прес материјала, коришћење технологије као PR оруђа, ангажовање волонтера и заговорника вредности које прокламује библиотека, формирање друштва пријатеља библиотеке, промоцију програма, специјалних догађаја и изложби, маркетинг, буџетирање, фандрејзинг. И технике евалуације односа с јавношћу саставни су део овог програма.
    Садржај практичне наставеФормулисање изјаве о мисији, креирање плана комуникације, припремање објава за штампу, израда модела годишњег финансијског плана, брендирање, бенчмаркинг. Посета PR службама београдских библиотека и анализа PR кампања за промоцију књиге и читања код нас и у свету.
    Литература
    1. Odnosi s javnošću / Vinka Filipović, Milica Kostić - Stanković. - Beograd : Fakultet organizacionih nauka 2011.
    2. Library Public Relations, Promotions and Communications / Lisa Wolf. - New York : Neal-Schuman, 2005.
    3. Kultura : Menadžment, animacija, marketing / Milena Dragićević Šešić, Branimir Stojković. – šesto izdanje. - Beograd : Clio, 2011.
    4. Односи с јавношћу / Сем Блек. - Београд : Clio, 2003.
    5. Best practice u 22 priče : komunikacija, kultura organizacije, odnosi biblioteka s javnošću / Gordana Stokić Simončić. – Pančevo : Gradska biblioteka; Istočno Sarajevo : Matična biblioteka, 2009.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    13
    Методе извођења наставе
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања5Писмени испит55
    Практична настава20Усмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми20
    Семинари