2127236 - Језичке технологије 2
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Језичке технологије 2 | |||
Акроним | 2127236 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језик, књижевност, култура | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Праћење предмета је условљено бројем места на предмету и претходно одслушаним предметом Језичке технологије 1. Полагање предмета је условљено претходно положеним испитом из предмета Језичке технологије 1. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање са језичким технологијама, посебно са врстама језичких алата, језичким ресурсима на које се ослањају, текућим међународним стандардима за њихову реализацију и обучавање за њихово активно коришћење. Фокус курса су постојећи језички алати за српски језик и предуслови за изградњу алата који не постоје за српски. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент је упознао основне врсте језичких алата и апликација везаних за обраду природних језика, упознао је основне стандарде за њихову израду и оспособио се за њихово коришћење. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Основна поља примене језичких технологија данас: провера језика, претраживање веба, говорна интеракција, машинско превођење, проналажење информација и сродне апликације (одговарање на питање, екстракција информација, резимирање текста, генерисање текста). Језички алати у образовању. Језички алати, технологије и апликације: препознавање говора, синтеза говора, граматичка анализа, семантичка анализа, генерисање језика, машинско превођење. Основни приступи у изградњи језичких алата (статистички, заснован на лингвистичком знању, хибридни). Језички ресурси као подршка изградњи језичких алата. Основна поља примене језичких ресурса. Језички алати за српски језик: квантитет, доступност, квалитет, покривеност, зрелост, одрживост, прилагодљивост. | |||
Садржај практичне наставе | Гребање веба. Прикупљање текстуалног корпуса. Анализа и анотација текстуалних скупова података. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 1 | |||
Методе извођења наставе | ||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 35 | |
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 30 | |||
Семинари | 30 |