2128021 - Грчки језик 1
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Грчки језик 1 | |||
Акроним | 2128021 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Не постоји услов. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Студенти се упознају са основним концептима и терминологијом која је у вези са фонетиком и фонологијом, са посебним освртом на фонолошке системе грчког и српског језика и њихов историјски развитак. Овладавају транскрипцијом грчких имена и термина и стичу основна знања из морфологије грчког језика. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти су усвојили основна теоријска и практична знања о фонолошким системима грчког и српског језика, као и основе морфологије грчког језика. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | "Стицање основних знања из фонетике, фонологије и морфологије грчког језика. Гласови и гласовне промене, акценат у грчком језику и развој монотонског система акцентуације. Подела речи на слогове. Променљиве и непроменљиве врсте речи. Члан (одређени, неодређени). Деклинација једнакосложних именица мушког рода (-ος, -ης, -ας), женског рода (-α, -η), средњег рода (-ο, -ι); деклинација неједнакосложних именица мушког рода (-ες) и средњег рода (-μα). Деминутиви. Глаголи - подела и врста, прва и друга конјугација, депонентни глаголи (-όμαι, -άμαι). Презент, аорист и футур тренутни и трајни актива. Конјунктив презента и аориста актива. Императив актива. Кондиционалне реченице (први тип). Заменице - личне, присвојне, показне (αυτός, -ή, -ό; εκέινος, -η, -ο), односне (που; ο οποίος, η οποία, το οποίο), упитне (ποιος, -α, -ο; πόσος, -η, -ο ), одређене (ίδιος, -α, -ο) и неодређене (άλλος, -η, -ο; κάθε; κανένας, καμία, κανένα). Придеви (-ος, -η, -ο; -ος, -α, -ο; - ης, -ια, -ι; πολύς; λίγος); адеклинабилни придеви. Компарација придева (-oς, -η, -ο; -ος, -α, -ο ). Прилози и предлози. Основни и редни бројеви. " | |||
Садржај практичне наставе | У оквиру часова вежби утврђују се области које су обрађене током часова теоријске наставе. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе | Активно учествовање студената у дискусијама. Интерактивна настава са применом савремених техничких средстава, извршавање предвиђених индивидуалних и групних задатака итд. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 30 | Писмени испит | 70 | |
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари |