21Д08010 - Савремене књижевне теорије
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Савремене књижевне теорије | |||
Акроним | 21Д08010 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Језик, модул Књижевност, модул Култура, модул Српска књижевност, модул Српски језик | |||
Тип студија | докторске академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 9.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљеност другим предметима | Нема | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање са методама и књижевно-теоријским оријентацијама у ХХ веку. Увид у дело најутицајнијих теоретичара и мислилаца ХХ века | |||
Исходи учења (стечена знања) | Подстицај за самостални истраживачки рад и развијање критичке свести. Разумевање значаја и развоја теоријске мисли. Разумевање утицаја лингвистике, филозофије и психонализе на модерне књижевне теорије; препознавање одлика сваког од ових приступа | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Структурализам: Фердинанд де Сосир. Семиологија/семиотика. Роман Јакобсон. Ролан Барт. Цветан Тодоров. Наратологија. Жерар Женет. Постструктурализам: Ролан Барт. Мишел Фуко. Субјект и власт/моћ. Психоаналитичка критика: Жак Лакан. Јулија Кристева. Жил Делез и Феликс Гатари. Деконструкција: Жак Дерида. Пол де Ман. Постмодернизам: Жан-Франсоа Лиотар. Жан Бодријар | |||
Садржај практичне наставе | Нема | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
4 | ||||
Методе извођења наставе | Lectures and discussions | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 30 | Писмени испит | 70 | |
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари |