Навигација

Опис предмета

21Д09004 - Комуникативна синтакса и интонација руског језика у поређењу са српским

Спецификација предмета
НазивКомуникативна синтакса и интонација руског језика у поређењу са српским
Акроним21Д09004
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Језик, модул Књижевност, модул Култура, модул Српска књижевност, модул Српски језик
Тип студијадокторске академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ9.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаОвладавање карактеристикама руске синтаксе и интонације у поређењу са српском.
      Исходи учења (стечена знања)Студент ће овладати теоријским знањем о карактеристикама руске комуникативне синтаксе и интонације и практичним вештинама везаним за пасивно правилно разумевање тих карактеристика и активно продуковање и произвођење правилних исказа.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеКомуникативна перспектива руског исказа у поређењу са српским.Комуникативни циљ исказа и интонација.Улога рематског акцента у комуникативној перспективи исказа. Улога речци у исказу. Акценатско издвајање. Актуализација исказа, тј. експресивно издвајање компонената исказа. Синтакса етикецијских формула. Интонација Усмени говор: синтакса и интонација. Синтаксичке карактеристике традиционалне и модерне прозе. Интонација. Ритам и паузе као супрасегментно средство.
      Садржај практичне наставе
      Литература
      1. Янко Т. Е. Коммуникативные стратегии русской речи. М., 2001.
      2. Черемисина Н. В. Русская интонация: поэзия, проза, разговорная речь. М., 1989.
      3. Иванова-Лукьянова Г. И. Культура устной речи. Интонация, паузирование, логическое ударение, темп, ритм: Учеб. пособ. М., 2004.
      4. Николаева, Т. М. Просодия Балкан. Слово – высказывание – текст. – Москва: Индрик, 1996.
      5. Јокановић-Михајлов, Јелица. Акценат и интонација говора на радију и телевизији. – Београд: Друштво за књижевност и српски језик Србије, 2006. − 279 стр
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      4
      Методе извођења наставеПредавање, дискусије; анализа истраживања из литературе; анализа и дискусија у вези с одабраним темама из литературе; групне и индивидуалне консултације
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавањаПисмени испит
      Практична наставаУсмени испит70
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари30