21Д12002 - Упоредна историја словенских стандардних језика
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Упоредна историја словенских стандардних језика | |||
Акроним | 21Д12002 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Језик, модул Књижевност, модул Култура, модул Српска књижевност, модул Српски језик | |||
Тип студија | докторске академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 9.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | нема | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Проучавање историјског развоја словенских стандардних језика. Разматрање и упоређивање механизама стандардизације словенских језика. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти треба да буду способни да критички сагледавају процес формирања појединачних словенских стандардних језика из угла развоја стандардних језика осталих словенских народа. Студенти треба да се упознају са основним појмовима из области славистичке стандардологије. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Настанак и развитак различитих типова стандардних језика у словенском контексту који је подразумевао два духовна и културна окружења: Slavia orthodoxa и Slavia romana. Словенска књижевнојезичка прожимања и утицаји у различитим развојним епохама. Заједничке тенденције при стандардизацији словенских језика у 19. веку. Конвергентни и дивергентни процеси у стандардизацији словенских језика. Типови стандардизације словенских језика. | |||
Садржај практичне наставе | Вежбе | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
4 | ||||
Методе извођења наставе | ||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 20 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 70 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 10 |