Назив | Дискурзивна конструкција рода |
---|
Акроним | 21Д15012 |
---|
Студијски програм | Језик, књижевност, култура |
---|
Модул | модул Језик, модул Књижевност, модул Култура, модул Српска књижевност, модул Српски језик |
---|
Тип студија | докторске академске студије |
---|
Наставник (предавач) | |
---|
Наставник/сарадник (вежбе) | |
---|
Наставник/сарадник (ДОН) | |
---|
Број ЕСПБ | 9.0 | Статус предмета | изборни |
---|
Условљеност другим предметима | нема | Облик условљености | |
---|
Циљеви изучавања предмета | Циљ курса јесте упознавање са основним концептима интеракције језика и рода, уз развој критичког мишљења и општих истраживачких компетенција и аутономије у истраживачком раду, као и способности за аргументовано и компетентно самостално закључивање |
---|
Исходи учења (стечена знања) | На овом курсу анализирамо однос између језика и рода, тј. начин на који језик и језичка употреба учествују у конструкцији родних представа и идентитета у одређеном друштвено-историјском контексту. Објашњавају се кључни теоретски и методолошки проблеми у овој области, са циљем разумевања конструкције родних идентитета у различитим друштвеним и историјским контекстима. Основно полазиште у анализи интеракције између језика и рода јесте пост-структуралистички приступ анализи језика (односно дискурса), тј. постулати критичке анализе дискурса и феминистичке лингвистике; у питању је интердисциплинаран приступ, јер се теоријски оквир за анализу и методолошки поступци формирају у комуникацији са другим, сродним дисциплинама, попут критичке социолингвистике, студија културе, лингвистичке антропологије и сл. |
---|