21Д38001 - Контрастивна истраживања граматичких категорија у словенским језицима
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Контрастивна истраживања граматичких категорија у словенским језицима | |||
Акроним | 21Д38001 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Језик, модул Књижевност, модул Култура, модул Српска књижевност, модул Српски језик | |||
Тип студија | докторске академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 9.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Уписане докторске студије. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Предмет Контрастивна истраживања граматичких категорија у словенским језицима има за циљ да се студенти на докторским студијама оспособе за компетентно самостално истраживање у области контрастивне лингвистичке анализе граматичких категорија, средстава изражавања граматичког значења и њихових функција у савременим словенским језицима, да им се пружи увид у актуалне правце контрастивног проучавања граматике словенских језика, као и у појмовно-методолошки апарат контрастивних граматичких истраживања у словенским и несловенским земљама. | |||
Исходи учења (стечена знања) | У исходу предмета Контрастивна истраживања граматичких категорија у словенским језицима студенти на докторским студијама добијају ситематизована знања из области контрастивне анализе граматичких структура и функција у савременим словенским језицима и стичу компетентност за самостално научно истраживање поменуте проблематике. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Контрастивно проучавање граматичких речи у словенским језицима (речи-морфеме). Парадигма словенске реченице: основне структурне шеме. Концепције контрастивне синтаксе словенских језика. Лингвистичка истраживања у правцу од семантичких до граматичких категорија у словенским језицима. Теорија функционалне граматике А.Бондарка. Граматичка функција као tertium comparationis контрастивне анализе словенских језика.Таксис словенске реченице. Граматика конструкција и његови следбеници у лингвистичкој славистици. Интерпретаивна семантика Ј.Апресјана и њена спрега са граматиком. Когнитивне методе контрастивног проучавања словенских језика. Лексичко-граматички континуум језичке слике стварности словенских народа. Асоцијативна граматика Ј. Караулова и њена заступљеност у савременим славистичким истраживањима. | |||
Садржај практичне наставе | Студент је обавезан да напише краћи истраживачки рад из области контрастивне анализе украјинског језика или компаративне књижевности, који брани на испиту. Студент такође може да напише приказ монографије из области која се проучава или да наступи с рефератом на научној конференцији, што сразмерно квалитету утиче на оцену. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
4 | ||||
Методе извођења наставе | Интерактивна предавања, вербално-текстуалне и демонстративне методе, консултације, израда реферата и семинарских радова | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 50 | ||
Пројекти | 40 | |||
Колоквијуми | ||||
Семинари |