Навигација

Опис предмета

21Д09007 - Совјетски андерграунд

Спецификација предмета
НазивСовјетски андерграунд
Акроним21Д09007
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Језик, модул Књижевност, модул Култура, модул Српска књижевност, модул Српски језик
Тип студијадокторске академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ9.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимауписане докторске студијеОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаЦиљ предмета је упознавање студента с незваничном уметношћу насталом у Совјетском Савезу у периоду од 50-х година XX века до савременог тренутка. Интердисциплинарни приступ уметничким експериментима на примеру визуалне уметности, поезије андерграунда, совјетске фотографије, уметничких група па све до анимираног филма и активизма.
      Исходи учења (стечена знања)Студент ће стећи општу слику о развоју совјетског андерграунда у оквиру руске незваничне уметности. Ангажовањем визуелних уметности (слика, албум, фотографија, плакат, објекат, инсталација, перформанс, филм, музика, анимирани филм) и анализом теоријских текстова из области књижњвности, уметности и филозофије умеће да тумачи специфичности совјетског андерграунда. Постаје компетентан за писање аналитичких интердисциплинарних текстова уз коришћење адекватних теоријских метода.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеОд авангарде до соцреализма - уметнички експеримент. Реализована утопија СССР-а. Арефјевски круг сликара. Совјетски андерграунд 50-х и 60-х година. Група "Движение" и кинетичка уметност. Лианозовска школа и "поезија барака". Совјетски анимирани филм. Фотографија Бориса Михајлова. Некрореализам у Лењинграду. Самиздат и тамиздат. Соц-арт и Московски концептуализам. Поезија и музика андерграунда: Јегор Летов, Јанка Дјагиљева, Кино. Конкретизам и концептуализам у поезији: Њекрасов, Рубинштајн, Дмитриј Александрович Пригов. Уметнички активизам 90-х
      Садржај практичне наставепредавања, презентације на видео-биму, дискусије, практичан визуелно-поетски рад (фотографија, колаж, инсталација).
      Литература
      1. Борис Гројс, Уметност утопије, Београд, 2012.
      2. Екатерина Бобринская, Чужие. Неофициальное искусство: Мифы, стратегии, концепции. Москва, 2013.
      3. Art after Philosophy, Studio International 178, no 915. (October 1969).
      4. Липовецкий М., Трансформация (пост)модернистского дискурса в культуре 1920-2000-х годов, Москва., 2008.
      5. Рыклин М., Словарь терминов московской концептуальной школы / Сост. А. Монастырский, М., 1999.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      4
      Методе извођења наставеПредавања, дискусије, рад у групама, презентације
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања30Писмени испит
      Практична настава20Усмени испит50
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари