21Д09007 - Совјетски андерграунд
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Совјетски андерграунд | |||
Акроним | 21Д09007 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Језик, модул Књижевност, модул Култура, модул Српска књижевност, модул Српски језик | |||
Тип студија | докторске академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 9.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | уписане докторске студије | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је упознавање студента с незваничном уметношћу насталом у Совјетском Савезу у периоду од 50-х година XX века до савременог тренутка. Интердисциплинарни приступ уметничким експериментима на примеру визуалне уметности, поезије андерграунда, совјетске фотографије, уметничких група па све до анимираног филма и активизма. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент ће стећи општу слику о развоју совјетског андерграунда у оквиру руске незваничне уметности. Ангажовањем визуелних уметности (слика, албум, фотографија, плакат, објекат, инсталација, перформанс, филм, музика, анимирани филм) и анализом теоријских текстова из области књижњвности, уметности и филозофије умеће да тумачи специфичности совјетског андерграунда. Постаје компетентан за писање аналитичких интердисциплинарних текстова уз коришћење адекватних теоријских метода. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Од авангарде до соцреализма - уметнички експеримент. Реализована утопија СССР-а. Арефјевски круг сликара. Совјетски андерграунд 50-х и 60-х година. Група "Движение" и кинетичка уметност. Лианозовска школа и "поезија барака". Совјетски анимирани филм. Фотографија Бориса Михајлова. Некрореализам у Лењинграду. Самиздат и тамиздат. Соц-арт и Московски концептуализам. Поезија и музика андерграунда: Јегор Летов, Јанка Дјагиљева, Кино. Конкретизам и концептуализам у поезији: Њекрасов, Рубинштајн, Дмитриј Александрович Пригов. Уметнички активизам 90-х | |||
Садржај практичне наставе | предавања, презентације на видео-биму, дискусије, практичан визуелно-поетски рад (фотографија, колаж, инсталација). | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
4 | ||||
Методе извођења наставе | Предавања, дискусије, рад у групама, презентације | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 30 | Писмени испит | ||
Практична настава | 20 | Усмени испит | 50 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари |