21М05011 - Техника академског писања
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Техника академског писања | |||
| Акроним | 21М05011 | |||
| Студијски програм | Српска књижевност,Српски као страни језик | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљеност другим предметима | Завршене основне академске студије. | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Стицање знања и умећа у оквиру академског писања као посебног дискурса. Упознавање са методама истраживања од формирања теме, преко прикупљања грађе и документације, усвајања и примене различитих стратегија читања, истраживање примарне и секундарне литературе и извора до постављања теза и извођења аргументације према логичком стандарду дедукције и индукције. Усвајање принципа научне етике. Овладавање методологијом израде научног рада. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | (1) Овладавање и самостална примена принципа методологије израде научног рада од одабира и формулације теме преко образовања радног нацрта, истраживања грађе, формирања радне библиографије, техника читања и бележења, постављања истраживачких питања, разрешења истраживачких проблема до писања научног рада; (2) Способност писања жанрова академског писма (семинарски рад, реферат (есеј), дипломски рад, завршни мастер рад, докторска теза); (3) Способност писања жанрова научног рада/чланка (оригинални научни рад, прегледни чланак, монографска студија, научна критика, полемика и осврт, саопштење/реферат на научној конференцији/скупу/округлом столу...) | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Предмет обухвата преглед појма академског писања као посебне врсте дискурса. Његови домени везани су за: (1) теоријске и историјске импликације овог појма; (2) интердисциплинарност у дефинисању и одређивању појма академског писања – веза са историјом науке и њеном методологијом, философским, реторичким и епистемолошким аспектима развоја научне мисли; (3) практичне принципе израде радова као врста академског писања као што су организација истраживачке грађе; композиционо уобличавање рада; научни стил као посебна врста стила; цитатни стилови и њихова примена; израда коначне библиографије... | |||
| Садржај практичне наставе | (1) Упознавање са одређеним принципима методологије научноистраживачког рада и њихове практичне примене; (2) Овладавање и примена практичних принципа израде научних радова као врста академског писања. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | (1) предавања; (2) вежбе – аналитички поступци; (3) вежбе – синтетички поступци; | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 20 | Писмени испит | 60 | |
| Практична настава | 20 | Усмени испит | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||
