Навигација

Опис предмета

21М09010 - Руска књижевност ужаса

Спецификација предмета
НазивРуска књижевност ужаса
Акроним21М09010
Студијски програмБиблиотекарство и информатика,Језик, књижевност, култура
Модулмодул Англистика, модул Иберијске студије, модул Књижевност и култура, модул Комуникација, медији и култура, модул Настава страних језика, модул Оријенталне студије, модул Романистика, модул Славистика
Тип студијамастер академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезан
    Условљеност другим предметимаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаЦиљ предмета је промишљање феномена страха у контексту руске књижевности кроз упознавање с делима насталим у периоду који обухвата раздобље од краја XVIII до почетка XXI века, и њихову анализу посредством компаративног метода (поређење с делима европске и светске књижевности) и философског дискурса (основни постулати философије егзистенцијализма).
    Исходи учења (стечена знања)Студент обогаћује своја знања о руској књижевности стечена на ОАС, развија навике рецепције књижевног дела кроз призму одређеног феномена, стиче компетенције неопходне за типолошку и компаративну анализу књижевног текста.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеИсторијат готског романа. Европски контекст. Карамзин. Ужас у руском романтизму: Жуковски, Баратински, Пушкин, Љермонтов, Погорелски, Бестужев-Марлински, Одојевски, Загоскин, Титов, Сенковски и др. Мистика Тургењева. Метафизички ужас Достојевског. Ужас и смех Л. Андрејева. Философија егзистенцијализма: Кјеркегор, Сиоран, Ками, Шестов, Липавски. Апсурдистички страх: Хармс, Веденски, Казаков, Гор. Онтолошка страва Платонова. Мамлејев. Хорор Петрушевске. Ужаси рата из угла Алексијевич.
    Садржај практичне наставеВежбе (усмена анализа дела). Израда истраживачког рада. Есеј.
    Литература
    1. Вацуро В. Э. Готический роман в России, М.: НЛО, 2002.
    2. Кьеркегор С. Страх и трепет, М.: Республика, 1993.
    3. Шестов Л. Достоевский и Ницше. Апофеоз беспочвенности, СПб: Азбука, Азбука-Аттикус, 2016.
    4. Липавский Л. Исследование ужаса, М.: Изд-во «Ad Marginem», 2005.
    5. Сиоран Е. Кратак преглед распадања, Београд: Дерета, 2020.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставе
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит70
    Практична настава20Усмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари