21СЈС61 - Културна историја Срба и однос према другим културама
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Културна историја Срба и однос према другим културама | |||
| Акроним | 21СЈС61 | |||
| Студијски програм | Српски као страни језик | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | мастер академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Стицање општих и посебних знања о односу српске културе и култура других народа у циљу разумевања културолошких веза унутар односа МИ - ДРУГИ; СВОЈ - ТУЂИ уз наглашени културолошки аспект друштвено-хуманистичких наука у теоријама с краја XX века. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Способност уочавања и разумевања (1) положаја српске културе у европском контексту; (2) присуства култура других народа у одређивању и развоју српске културе; (3) присуства српске културе у одређивању и развоју култура других народа; (4) особина међуодноса развоја културе и друштвено-историјског развоја; (5) особина културолошких типова и представа формираних унутар матрица МИ - ДРУГИ; СВОЈ - ТУЂИ. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Предмет обухвата основна и специјалистичка знања о историјском развоју Срба са становишта разумевања оних тачака које су обележиле место сусрета културне историје Срба са културама других народа. Релација МИ - ДРУГИ; СВОЈ - ТУЂИ разматра се унутар четири основе развојне фазе српске културе (народна, средњовековна, грађанска, модерна). У духу културолошких истраживања која су обележила крај XX века, однос српске културе и културе других народа разматра се с посебним освртом на питања географског положаја, социјалног развоја, политичке историје, религијског развоја, развоја свих грана уметности, научног и образовног система. | |||
| Садржај практичне наставе | Припрема и стручно вођење обилазака културно-историјских споменика и институција српске културе референтних за циљеве, исходе и садржај предмета. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 2 | |||
| Методе извођења наставе | (1) предавања; (2) визуелна и аудитивна презентација материјала илустративног за поједине наставне јединице; (3) стручно вођење обилазака културно–историјских споменика и институција српске културе; | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 30 | Писмени испит | 70 | |
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||
