Навигација

Опис предмета

1408233 - Роман 18. века у настави 1

Спецификација предмета
НазивРоман 18. века у настави 1
Акроним1408233
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаУпознавање студената са развојем романа током 18. века, периода који се показао као један од кључних за постављање темеља класичне форме романа; праћење жанровског гранања романа 18. века, које је битно утицало на његов потоњи развој; упознавање са општим одликама грађанског романа и друштвено-историјским и културним условима који су се одразили на његово формирање.
      Исходи учења (стечена знања)Студент познаје кључна романескна дела енглеске књижевности 18. века, као и питања жанра, пародије, сатире, смеха, приповедачких стратегија, третирања проблема времена у роману, аутопоетичке (само)свести романа, интертекстуалних веза; оспособљен је за самосталну анализу књижевно-уметничког дела и проналажење најпогоднијег приступа саобразног делу које се анализира, као и за тумачење и вредновање романескног текста.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеДела: Данијел Дефо, Робинсон Крусо, Мол Фландерс Хенри Филдинг, Пустолов Џозеф Ендрус Лоренс Стерн, Тристрам Шенди Џонатан Свифт, Гуливерова путовања
      Садржај практичне наставеАнализа и интерпретација. Дискусија.
      Литература
      1. Душан Пухало, Историја енглеске књижевности XVIII века и романтизма (1700-1832), Научна књига, Београд, 1989 .
      2. Мирослав Бекер, Роман XVIII стољећа: енглески, француски и њемачки роман, Школска књига, Загреб, 2002.
      3. Ian Watt, The Rise of the Novel: Studies in Defoe, Richardson and Fielding, London, 1957.
      4. Арнолд Кетл (Arnold Kettle), Енглески роман, Свјетлост, Сарајево, 1962.
      5. Виктор Шкловски, „Стернов Тристрам Шенди и теорија романа“, у: Ускрснуће ријечи, Стварност, Загреб, 1969.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      11
      Методе извођења наставеНастава се изводи у облику предавања, дискусије на часу, усменог излагања студената и писања есеја.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања30Писмени испит70
      Практична наставаУсмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари