Navigacija

Opis predmeta

1408233 - Roman 18. veka u nastavi 1

Specifikacija predmeta
Naziv Roman 18. veka u nastavi 1
Akronim 1408233
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Opšta književnost i teorija književnosti
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
      Uslovljenost drugim predmetima Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje studenata sa razvojem romana tokom 18. veka, perioda koji se pokazao kao jedan od ključnih za postavljanje temelja klasične forme romana; praćenje žanrovskog grananja romana 18. veka, koje je bitno uticalo na njegov potonji razvoj; upoznavanje sa opštim odlikama građanskog romana i društveno-istorijskim i kulturnim uslovima koji su se odrazili na njegovo formiranje.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Student poznaje ključna romaneskna dela engleske književnosti 18. veka, kao i pitanja žanra, parodije, satire, smeha, pripovedačkih strategija, tretiranja problema vremena u romanu, autopoetičke (samo)svesti romana, intertekstualnih veza; osposobljen je za samostalnu analizu književno-umetničkog dela i pronalaženje najpogodnijeg pristupa saobraznog delu koje se analizira, kao i za tumačenje i vrednovanje romanesknog teksta.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Dela: Danijel Defo, Robinson Kruso, Mol Flanders Henri Filding, Pustolov Džozef Endrus Lorens Stern, Tristram Šendi Džonatan Svift, Guliverova putovanja
      Sadržaj praktične nastave Analiza i interpretacija. Diskusija.
      Literatura
      1. Dušan Puhalo, Istorija engleske književnosti XVIII veka i romantizma (1700-1832), Naučna knjiga, Beograd, 1989 .
      2. Miroslav Beker, Roman XVIII stoljeća: engleski, francuski i njemački roman, Školska knjiga, Zagreb, 2002.
      3. Ian Watt, The Rise of the Novel: Studies in Defoe, Richardson and Fielding, London, 1957.
      4. Arnold Ketl (Arnold Kettle), Engleski roman, Svjetlost, Sarajevo, 1962.
      5. Viktor Šklovski, „Sternov Tristram Šendi i teorija romana“, u: Uskrsnuće riječi, Stvarnost, Zagreb, 1969.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      1 1
      Metode izvođenja nastave Nastava se izvodi u obliku predavanja, diskusije na času, usmenog izlaganja studenata i pisanja eseja.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 30 Pismeni ispit 70
      Praktična nastava Usmeni ispit
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari