1409085 - Методика наставе руског језика 1
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Методика наставе руског језика 1 | |||
Акроним | 1409085 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Студијски програм Методике наставе руског језика 1 на III години студија (као ИП) реализује се током два (V и VI) семестра у виду теоријских предавања. Интегрална компонента ових студија је и самосталан рад студената, њихов рад и консултације с наставником; стицање и задржавање и релевантних теоријских знања и информација; упознавање студената са главним поставкама методике наставе руског као инословенског језика, достигнућа у руској лингводидактици и методици наставе руског језика као страног. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Формирање професионално-педагошке и методичке компетенције студената, а посебно: овладавање базичним теоријским дидактичко-методичким знањима и њихова практична примена, анализа, синтеза и евалуација; познавање метајезика и система методичких појмова (на руском и српском језику), познавање стручне литературе и различитих извора лингвометодичких информација; развијање вештина употребе информационо-комуникационих технологија. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | I. Методика наставе руског језика као научно-наставна и практична дисциплина. Mетодологија и методе истраживања у методици. II. Дидактичке, лингвистичке, психолошке, социолингвистичке и психолингвистичке основе методике. III. Методи наставе руског језика. Појам и значење метода у настави руског језика. IV. Принципи наставе руског као инословенског језика. Појам, класификација и типологија принципа. V. Систем наставе руског језика, појам и основне карактеристике система. Садржаји и облици организације наставе. VI. Oбучавање аспектима руског језика у српској говорној средини. Настава фонетике са прозодијом; настава графије и ортографије; настава граматике, лексике (типологија лексике и лексички минимум); обучавање социокултурним средствима; обучавање стилистици. | |||
Садржај практичне наставе | Пракса. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе | Предавања, разговори, дискусије, индивидуалан рад, читање обавезне литературе итд. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | 50 | ||
Практична настава | 5 | Усмени испит | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 45 | |||
Семинари |