1409085 - Metodika nastave ruskog jezika 1
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Metodika nastave ruskog jezika 1 | |||
Akronim | 1409085 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezici, književnosti, kulture, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti, kulture | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Studijski program Metodike nastave ruskog jezika 1 na III godini studija (kao IP) realizuje se tokom dva (V i VI) semestra u vidu teorijskih predavanja. Integralna komponenta ovih studija je i samostalan rad studenata, njihov rad i konsultacije s nastavnikom; sticanje i zadržavanje i relevantnih teorijskih znanja i informacija; upoznavanje studenata sa glavnim postavkama metodike nastave ruskog kao inoslovenskog jezika, dostignuća u ruskoj lingvodidaktici i metodici nastave ruskog jezika kao stranog. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Formiranje profesionalno-pedagoške i metodičke kompetencije studenata, a posebno: ovladavanje bazičnim teorijskim didaktičko-metodičkim znanjima i njihova praktična primena, analiza, sinteza i evaluacija; poznavanje metajezika i sistema metodičkih pojmova (na ruskom i srpskom jeziku), poznavanje stručne literature i različitih izvora lingvometodičkih informacija; razvijanje veština upotrebe informaciono-komunikacionih tehnologija. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | I. Metodika nastave ruskog jezika kao naučno-nastavna i praktična disciplina. Metodologija i metode istraživanja u metodici. II. Didaktičke, lingvističke, psihološke, sociolingvističke i psiholingvističke osnove metodike. III. Metodi nastave ruskog jezika. Pojam i značenje metoda u nastavi ruskog jezika. IV. Principi nastave ruskog kao inoslovenskog jezika. Pojam, klasifikacija i tipologija principa. V. Sistem nastave ruskog jezika, pojam i osnovne karakteristike sistema. Sadržaji i oblici organizacije nastave. VI. Obučavanje aspektima ruskog jezika u srpskoj govornoj sredini. Nastava fonetike sa prozodijom; nastava grafije i ortografije; nastava gramatike, leksike (tipologija leksike i leksički minimum); obučavanje sociokulturnim sredstvima; obučavanje stilistici. | |||
Sadržaj praktične nastave | Praksa. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 1 | |||
Metode izvođenja nastave | Predavanja, razgovori, diskusije, individualan rad, čitanje obavezne literature itd. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | 50 | ||
Praktična nastava | 5 | Usmeni ispit | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 45 | |||
Seminari |