1411033 - Савремени чешки језик Г-3
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Савремени чешки језик Г-3 | |||
Акроним | 1411033 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Библиотекарство и информатика са страним језиком, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Одслушан Савремени чешки језик Г-1. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Практично овладавање чешким језиком и примена стечених теоријских сазнања. Разумевање појединачних фраза стандардног чешког језика у познатим ситуацијама у свакодневном животу (породица, образовање, посао, забава, оријентација у граду, излети, спорт, хоби, храна, јела и ресторани). Састављање једноставног текста на познату тему. Развијање основних језичких вештина и усавршавање стечене језичке компетенције оптимално до нивоа А2. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент усваја и активира основни лексички фонд, основне граматичке облике и конструкције и правилно их употребљава у говору и писању, разуме писани текст и исказе на теме из свакодневне комуникације - памти, разуме и користи најчешће свакодневне исказе. Студент је способан да објасни своје потребе и интересовања, да напише неформално писмо, позивницу, да креира дијалог. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Граматика: глаголи кретања и модални глаголи, глаголски вид и футур, предлошко-падежне конструкције (генитив, акузатив), редни бројеви, неодређене и одричне заменице, придеви. | |||
Садржај практичне наставе | Едукација и развијање свих аспеката комуникативне компетенције и свих језичких вештина (разумевање, говор, читање и писање). Граматичке и лексичке вежбе. Увежбавање знања из морфологије. Увежбавање градива из морфологије именица, придева и заменица, оспособљеност за њихову примену. Вежбе из правописа, лексичка вежбања и говорна, граматичка вежбања. Коришћење уџбеника и илустрација, додатних материјала, вежбања (слушања, изговора и граматике), интерактивна настава, вербалне методе: монолошка, дијалошка, усмена интеракција. Упознавање са различитим аспектима чешке културе и друштва. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 7 | |||
Методе извођења наставе | Коришћење уџбеника и илустрација, додатних материјала, вежбања (слушања, изговора и граматике), интерактивна настава, вербалне методе: монолошка, дијалошка, усмена интеракција. Поред самосталног рада, ради се у групама и паровима. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 50 | |
Практична настава | Усмени испит | 20 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари |