1411033 - Savremeni češki jezik G-3
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Savremeni češki jezik G-3 | |||
Akronim | 1411033 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bibliotekarstvo i informatika sa stranim jezikom, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Engleski jezik, književnost, kultura, modul Italijanski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Turski jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti, kulture | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Odslušan Savremeni češki jezik G-1. | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Praktično ovladavanje češkim jezikom i primena stečenih teorijskih saznanja. Razumevanje pojedinačnih fraza standardnog češkog jezika u poznatim situacijama u svakodnevnom životu (porodica, obrazovanje, posao, zabava, orijentacija u gradu, izleti, sport, hobi, hrana, jela i restorani). Sastavljanje jednostavnog teksta na poznatu temu. Razvijanje osnovnih jezičkih veština i usavršavanje stečene jezičke kompetencije optimalno do nivoa A2. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student usvaja i aktivira osnovni leksički fond, osnovne gramatičke oblike i konstrukcije i pravilno ih upotrebljava u govoru i pisanju, razume pisani tekst i iskaze na teme iz svakodnevne komunikacije - pamti, razume i koristi najčešće svakodnevne iskaze. Student je sposoban da objasni svoje potrebe i interesovanja, da napiše neformalno pismo, pozivnicu, da kreira dijalog. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Gramatika: glagoli kretanja i modalni glagoli, glagolski vid i futur, predloško-padežne konstrukcije (genitiv, akuzativ), redni brojevi, neodređene i odrične zamenice, pridevi. | |||
Sadržaj praktične nastave | Edukacija i razvijanje svih aspekata komunikativne kompetencije i svih jezičkih veština (razumevanje, govor, čitanje i pisanje). Gramatičke i leksičke vežbe. Uvežbavanje znanja iz morfologije. Uvežbavanje gradiva iz morfologije imenica, prideva i zamenica, osposobljenost za njihovu primenu. Vežbe iz pravopisa, leksička vežbanja i govorna, gramatička vežbanja. Korišćenje udžbenika i ilustracija, dodatnih materijala, vežbanja (slušanja, izgovora i gramatike), interaktivna nastava, verbalne metode: monološka, dijaloška, usmena interakcija. Upoznavanje sa različitim aspektima češke kulture i društva. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
1 | 7 | |||
Metode izvođenja nastave | Korišćenje udžbenika i ilustracija, dodatnih materijala, vežbanja (slušanja, izgovora i gramatike), interaktivna nastava, verbalne metode: monološka, dijaloška, usmena interakcija. Pored samostalnog rada, radi se u grupama i parovima. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | 50 | |
Praktična nastava | Usmeni ispit | 20 | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 20 | |||
Seminari |