Навигација

Опис предмета

1414024 - Синтакса глагола у француском језику 2

Спецификација предмета
НазивСинтакса глагола у француском језику 2
Акроним1414024
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаПоложен испит из предмета Синтакса глагола у француском језику 1.Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаОвладавање различитим типовима глаголских конструкција у француском језику и механизмима који их генеришу. Оспособљавање студената за примену усвојених структура.
      Исходи учења (стечена знања)Након одслушаног предмета студент је: ‒ усвојио основне принципе конструисања глагола у француском, ‒ оспособљен за коришћење различитих глаголских конструкција у француском, ‒ оспособљен да примени модерне методе граматичке анализе на француски језик у домену синтаксе.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеГлаголске перифразе (аспекатске, темпоралне и модалне). Каузативне конструкције (faire + инфинитив, se faire + инфинитив, laisser + инфинитив, se laisser + инфинитив). Од просте ка сложеној реченици: формирање сложене реченице (јукстапозиција, координација, субординација, уметање). Јукстапозиција и имплицитна субординација. Конектори за координацију (везници и прилози). Употребе везника за координацију. Везници за субординацију. Подела зависних реченица.
      Садржај практичне наставеУвежбавање употребе синтаксички различитих типова глагола и конструкција. Превођење реченица са српског језика с нагласком на различитим типовима глаголских конструкција и на разликама које у том погледу постоје између француског и српског језика.
      Литература
      1. Le Goffic, P., Grammaire de la phrase française, Hachette, Paris, 1994.
      2. Papić, M., Gramatika francuskog jezika, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Beograd,1999.
      3. Boons, J.-P. et al., La structure des phrases simples en francais: Constructions intransitives, Droz, Genève, 1976.
      4. Laenzlinger Ch., Initiation à la syntaxe formelle du français, Peter Lang, Berne, 2003.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      2
      Методе извођења наставеПредавање, дискусија, тестови.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит60
      Практична наставаУсмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми20
      Семинари10